Koronawirus namieszał w zachowaniach klientów - zakupy w pojedynkę z listą w ręku

Autor: pr, dlahandlu.pl 10 grudnia 2020 09:23

Koronawirus namieszał w zachowaniach klientów - zakupy w pojedynkę z listą w ręku fot. centrum Gemini Park Tychy

Klienci wrócili na zakupy do centrów handlowych, ale kupują dziś inaczej. Do galerii przychodzimy sami, bez rodzin. Zakupy planujemy z wyprzedzeniem i często korzystamy z promocji.

Polacy ruszyli na zakupy świąteczne. Najbliższe 2 tygodnie mają być kluczowe dla handlu, dając sklepom szansę na sprzedaż towarów i próbę odrobienie strat spowodowanych dwoma lockdownami. Jak oceniają przedstawiciele rynku retail, nie będą to jednak takie same zakupy, jak w latach ubiegłych.

W ostatnich dniach wyraźnie widać, jak bardzo pandemia i reżim sanitarny zmieniły zachowania konsumentów, zwłaszcza w centrach handlowych. - Sposób, w jaki korzystamy w okresie przedświątecznym z oferty centrów handlowych uległ zmianie. Inaczej podchodzimy także do samych wizyt w galeriach - mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.

- Do rzadkości należą dziś np. zakupy całą rodziną, na co największy wpływ ma m.in. wyłącznie z oferty kin, stref gastronomicznych, sal zabaw czy stref wypoczynku. W efekcie, Polacy częściej robią zakupy w pojedynkę, skracają przy tym czas pobytu w galerii do niezbędnego minimum - mówi.

To nie jedyna zmiana, jaką zaobserwowano. - Patrząc na dane footfall widzimy, że odwiedzalność w tygodniu rozkłada się dość równomiernie. Wiele osób np. rezygnuje z kupowania w sobotę, na rzecz chociażby tradycyjnie luźniejszych poniedziałków. Rozproszeniu ruchu sprzyja także znacznie większa liczba niedziel handlowych w grudniu - mówi.

Pomaga także fakt, że większość kupujących rozkłada swoje zakupy na cały sezon, czyli między 1 a 24 grudnia. Jak wyliczył Deloitte, to właśnie w tym okresie wydamy najwięcej na świąteczne przygotowania. Zdaniem Krzysztofa Brączka, fakt, że kupujemy solo oraz lepiej planujemy zakupy, sprzyja temu, że klienci nie tłoczą się w galeriach.

- Do tej pory żadne z centrów Gemini Park nie osiągnęło limitu, który zmusiłby nas np. do uformowania kolejki oczekujących przed galerią. To pokazuje, jak zdroworozsądkowo Polacy podchodzą dziś do kupowania i wizyt w galeriach oraz jak odpowiedzialnie planują zakupy - dodaje.

- Ten sezon jak żaden inny zależy od tego, czy i jak będziemy stosować się do zasad sanitarnych. Kupujący są tego świadomi i odpowiedzialnie stosują się chociażby do zasady DDM. Są także cierpliwsi niż w latach ubiegłych, zwłaszcza, jeśli tworzy się tymczasowa kolejka przed sklepem. To dobry sygnał, pokazujący, że mając jasno wytyczone zasady potrafimy się do nich stosować - zauważa Tomasz Misztalewski, dyrektor Gemini Park Tychy.







BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.