PARTNER PORTALU

Koronawirus w natarciu - w sklepach na razie nie widać paniki

Autor: dlahandlu.pl 2 października 2020 09:49

Koronawirus w natarciu - w sklepach na razie nie widać paniki fot. shutterstock

Czy w związku z obawą przed kolejnym lockdownem w polskich sklepach znowu zaczyna się panika i wykupowanie towarów z dłuższym terminem przydatności do spożycia? Sieci Aldi i Kaufland na razie nie obserwują takich zachowań. Sądząc jednak po stale rosnącej liczbie zachorowań, nie można wykluczyć powrotu zwyczajów zakupowych z pierwszej fazy.

Niedawno premier Wielkiej Brytanii ogłosił, aby Brytyjczycy w miarę możliwości pracowali z domu. Nakazał także wczesne zamykanie restauracji i barów, aby stawić czoła nagłemu wzrostowi zakażeń koronawirusem. Decyzja brytyjskiego rządu wywołała spekulacje na temat tego, czy może dojść do gromadzenia zapasów przez konsumentów lub wykupowania artykułów spożywczych ze sklepów. Szefowie największych sieci handlowych zaapelowali do Brytyjczyków, aby rodacy nie panikowali i nie robili niepotrzebnych zapasów.
W Polsce od kilku dni także zaczyna się robić nerwowo. W czwartek Ministerstwo Zdrowia poinformowało o rekordzie zakażeń - badania laboratoryjne potwierdziły koronawirusa u kolejnych 1967 osób – to największy dobowy wzrost zakażeń od początku epidemii. 
Wiceminister zdrowia Waldemar Kraska zapowiedział także większe kontrole obowiązku zakrywania ust i nosa w sklepach; nie będzie już upominania, tylko będą kary. Jak zaznaczył, przy dużej liczbie osób w sklepie może dochodzić do zakażeń.

Czy w związku z obawą rodaków przed kolejnym lockdownem w polskich sklepach znowu zaczyna się panika? Zapytaliśmy o to przedstawicieli kilku sieci handlowych. Na razie otrzymaliśmy odpowiedz od sieci Aldi i Kaufland.
- W pierwszej fazie rozwoju koronawirusa w Polsce, zauważyliśmy zmiany w trendzie zakupowym niektórych grup asortymentowych. W szczególności były to produkty z dłuższym terminem przydatności oraz produkty, które można przechować przez długie miesiące w domowej spiżarni. Klienci przychodzili do sklepów rzadziej, ale za to z konkretną listą zakupów i robili większe zakupy na zapas, co było spowodowane chęcią ograniczenia czasu spędzanego w sklepach. Obecnie nie odnotowujemy tendencji powrotu do zwyczajów zakupowych z okresu początku pandemii Covid – 19. Sądząc po stale rosnącej liczbie zachorowań, nie możemy wykluczyć nadejścia drugiej fali epidemii oraz powrotu zwyczajów zakupowych z pierwszej fazy. Procedury stosowane i wypracowane przez nas dotychczas okazały się skuteczne. Wiele z nich wciąż obowiązuje w naszych sklepach, w międzyczasie rozbudowaliśmy także procedury sztabu kryzysowego, aby przygotować się na nadejście drugiej fali epidemii - informuje nas Agata Biernacka, kierownik działu komunikacji i PR Aldi.

- Obecnie nie obserwujemy takiego wzrostu sprzedaży produktów o długim terminie przydatności do spożycia czy środków higieny, jak miało to miejsce na początku wybuchu epidemii w marcu br. Zapewniamy natomiast, że nieustannie obserwujemy bieżącą sprzedaż oraz zapotrzebowanie i dbamy o to, aby produkty, których aktualnie szukają nasi konsumenci, były dostępne w naszych sklepach - dodają przedstawiciele sieci Kaufland.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • dkfkf 2020-10-04 10:44:17

    Nadchodzi druga fala głupoty. Nint nienumiera na tego Super Groznego Wirusa wiec przestancie siac panike.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7472

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.