PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Koronawirus z negatywnym wpływem na wyniki Grupy Metro

Autor: dlahandlu.pl 6 sierpnia 2020 10:53

Koronawirus z negatywnym wpływem na wyniki Grupy Metro Sprzedaż Metro spadła, fot. Shutterstock

W III kwartale roku finansowego 2019/20 r. sprzedaż LfL Grupy Metro spadła o 17,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednocześnie ograniczenia rządowe w kontekście pandemii COVID-19 wywarły zauważalny wpływ na rozwój biznesu spółki.

W III kwartale roku finansowego 2019/2020 Metro osiągnęło sprzedaż w wysokości 5,568 mln euro, co oznacza spadek o 19,8 proc. EBITDA to 175 mln euro (spadek o 53 proc.). Zysk Metro w tym okresie wyniósł 512 mln euro.

Po 9 miesiącach bieżącego roku finansowego sprzedaż Metro to 19,123 mln euro (spadek o 5,5 proc.), EBITDA 834 mln euro (spadek o 19,2 proc.), a zysk ukształtował się na poziomie 391 mln euro ( +31,3 proc.).

W Niemczech sprzedaż like-for-like spadła o 9,5 proc. w III kwartale 2019/20. Wynika to w szczególności ze znacznego spadku sprzedaży z klientami HoReCa w wyniku pandemii COVID-19.  W ciągu 9 miesięcy 2019/2020 sprzedaż porównywalna spadła o 1,9 proc.

W Europie Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) sprzedaż like-for-like spadła aż o 32,8 proc. w III kwartale 2019/20. Skutki tymczasowych zamknięć restauracji w kontekście pandemii COVID-19 we Francji, Włoszech i Hiszpanii były szczególnie widoczne w pierwszej połowie kwartału. całkowita sprzedaż spadła o 32,9 proc. do około 1,9 miliarda euro. Po 9 miesiącach 2019/20 sprzedaż like-for-like spadła o 13,0 proc., a całkowita sprzedaż o 13,1 proc., do około 7 miliardów euro.

W Rosji sprzedaż like-for-like w III kwartale 2019/20 r. była wyraźnie dodatnia (+ 6 proc.). W tym przypadku pozytywny wpływ miał zwiększony popyt ze strony klientów Trader i SCO. Sprzedaż od klientów HoReCa również wykazywała tendencję do poprawy w ciągu kwartału, ale utrzymała się poniżej poziomu z poprzedniego roku. Rozwój ten można przypisać działaniom repozycjonowania, które rozpoczęto jakiś czas temu, a także dodatkowym zakupom w kontekście pandemii. W walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 6,5 proc. Ze względu na niekorzystne zmiany kursów walut raportowana sprzedaż spadła o 3,7 proc. Po 9 miesiącach sprzedaż LfL wzrosła o 2,5 proc., a całkowita sprzedaż  o 2,9 proc., do 2,1 miliarda euro.

W Europie Wschodniej (z wyłączeniem Rosji) sprzedaż like-for-like spadła o -7,4 proc. w III kwartale. Ograniczenia rządowe miały wpływ na większość krajów, ale zostały zrekompensowane przez biznes Trader i SCO. Sprzedaż w walucie lokalnej spadła o 7,5 proc. Ze względu na negatywne skutki walutowe, zwłaszcza w Turcji, raportowana sprzedaż spadła o 12,2 proc. do 1,6 mld euro. Po 9 miesiącach roku finansowego 2019/20 sprzedaż like-for-like wzrosła o 2,4 proc.

Na koniec czerwca sieć sklepów Metro tworzyło 679 sklepów, więcej o dwa rdr.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • free 2020-08-06 14:09:39

    ludzie się budzą i nie kupują telewizorów, bo z telewizorów zionie strachem, pandemia wyłazi z każdego programu...i dobrze, dobrze, że się budzą!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6524
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    19,99

  • Śr

    18,15

  • Min

    16,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.