Koronawirus zaszkodził słodyczom

Autor: Rzeczpospolita 24 sierpnia 2020 10:04

Koronawirus zaszkodził słodyczom Branża obawia się drugiej fali epidemii jesienią, fot. shutterstock

Wybuch pandemii i lockdown przełożyły się na mniejszą sprzedaż słodyczy, zwłaszcza impulsowych. Luzowanie obostrzeń przywróciło popyt na czekoladki. Teraz branża obawia się drugiej fali epidemii jesienią. Lepiej ma być za rok.

Pandemia mocno odbiła się w wynikach jedynej giełdowej spółki produkującej słodycze – Wawel zaraportował spadek zysku netto o 30 proc. W wynikach spółki „przegląda się" jednak cała branża, której sprzedaż ucierpiała na zamkniętych sklepach i strachu klientów, rezygnujących ze słodyczy podczas szybkich zakupów.

Koronawirus zmienił wybory konsumentów. – Widzimy większe zainteresowanie produktami w opakowaniach zbiorczych, ciągle zyskują też na znaczeniu marki, które konsument zna od lat. Klienci dziś nie eksperymentują – mówi Agnieszka Kępińska, rzeczniczka prasowa Mondelez International Polska. Przejściowo spadły zakupy gum, cukierków, wafelków. Podczas upałów spada też sprzedaż produktów czekoladowych.

Choć od czerwca sprzedaż wróciła do normy, optymizm branży zakłóca prognozowana druga fala koronawirusa i pytanie, czy nie powtórzy się wiosenny lockdown.

Więcej w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • klient 2020-08-24 12:15:57

    A moze klienci czytaja sklady produktow? Ja np. omijam produkty z olejem palmowym i syropem glukozowo-fruktozowym.

  • CK 2020-08-24 11:00:40

    Słodycze nie sprzedają się nie przez korona ściemę, tylko dlatego, że są drogie. Cena małego batonika, czy paczki ciastek jest nieadekwatna do zawartości. Ponadto zmienili skład na gorszy i jest fuj. Jak długo wasz portal będzie takie brednie pisał?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6162
Ilość aktualnych ofert: 463385

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    13,33

  • Śr

    9,01

  • Min

    6,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.