PARTNER PORTALU

Koszyk cen dlahandlu: Konkurencja wpływa na obniżki cen w e-sklepach

Autor: dlahandlu.pl 6 października 2010 15:20

W ramach monitoringu Koszyk cen, prowadzonego od roku, obserwujemy, że doszło do ostrej zmiany polityki cenowej większości badanych placówek. Najdroższym sklepem została dotychczas najtańsza rzeszowska Jedynka, która co ciekawe, nie zmieniła strategii cenowej. Została po prostu wypchnięta na ostatnie miejsce przez e-sklepy, które z tygodnia na tydzień, na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy, obniżały ceny.

W tym tygodniu w alma24.pl wartość Koszyka wyniosła 257,82 zł, czyli o 9 zł mniej niż w czasie ostatniego badania i o 13 zł mniej w porównaniu z badaniem sprzed dwóch tygodni. Rok temu ceny w alma24.pl sięgały 320-330 zł, co oznacza spadek cen o 60-70 zł, przy takim samym koszyku produktów.

Frisco.pl oferuje w tym tygodniu Koszyk za 291,52 zł, czyli o 14 zł taniej niż tydzień temu i o 50 zł taniej niż dwa tygodnie temu. W porównaniu z polityką cenową z września 2009 roku jest to spadek cen o ok. 120 zł, gdyż notowane przez nas ceny w tamtym okresie w sklepie frisco.pl sięgały 400-410 zł. Oznacza to, że władze frisco.pl zdecydowały na zmianę pozycjonowania z delikatesów premium na sklep, oferujący towary w standardowych cenach, podobnych do konkurencji.

Sklep a.pl, po połączeniu sił z Bomi.pl, oferuje Koszyk za 297,26 zł, czyli o 2 zł drożej niż tydzień temu i o 3 zł drożej niż dwa tygodnie temu. Standardowo sklep a.pl oferował zakupy w cenie 340 zł. Oznacza to spadek cen na przestrzeni roku o 40 zł.

We fresh24.pl za wybrane produkty zapłacimy 307,4 zł, czyli o 4 zł drożej niż tydzień temu, ale o 4 zł taniej niż dwa tygodnie temu. Standardowo w 2010 roku ceny we fresh24.pl kształtowały się na poziomie 330-340 zł.

Krakowski sklep e-kefirek przedstawił w tym tygodniu ofertę na poziomie 308,31 zł, czyli o 5 zł taniej niż dwa tygodnie temu.

Nowy w zestawieniu e-sklep to krakowskie deliktasy ziko.pl, które zaoferowały Koszyk 50 produktów za 310,5 zł, czyli o 3 zł taniej niż tydzień temu, ale o 3 zł drożej niż dwa tygodnie temu.

Hipernet24.pl zaproponował Koszyk za 313,58 zł, czyli na poziomie sprzed tygodnia, ale o 2 zł drożej niż dwa tygodnie temu.

Rzeszowska Jedynka sprzedaje w tym tygodniu produkty z Koszyka za 313,78 zł, czyli o 9 zł drożej niż tydzień temu i o 10 zł niż dwa tygodnie temu. Gdy rozpoczynaliśmy monitoring we wrześniu 2009 roku, Jedynka jako jedyna oferowała zakup Koszyka za ok. 290 zł. Oznacza to wzrost cen na przestrzeni roku jedynie o 20 zł. Jednocześnie stosując tak niewielkie podwyżki Jedynka zajmuje obecnie ostatnią pozycję w rankingu. Stało się tak dlatego, że większość konkurentów w tym czasie biła się o e-klientów, obniżając ceny. Dotyczy to zwłacza sklepów ogólnopolskich, ze szczególnym naciskiem na te, które obsługują klientów w Warszawie.

Ceny w sklepach internetowych w dniach 4-5 października 2010

www.dlahandlu.pl/koszyk/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9004
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    9,99

  • Śr

    7,25

  • Min

    6,49

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.