Koszyk cen dlahandlu.pl: Delima włącza się w strategię obniżania cen przez delikatesy

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2011 07:21

Koszyk cen dlahandlu.pl: Delima włącza się w strategię obniżania cen przez delikatesy

Z najnowszego porównania w ramach Koszyka cen wynika, że Delima postanowiła wpisać się w trend obniżania cen przez delikatesy i stara się osiągnąć taki pułap cen, jaki od dłuższego czasu oferują Alma i Bomi. W tym badaniu obserwujemy także, że dyskonty ujednolicają politykę cenową na średnim poziomie ok. 250 zł za 50 badanych przez nas produktów spożywczych, aby jak najmniej odstawać od konkurentów.

Sieć Alma w zależności od lokalizacji oferuje Koszyk od 266 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Trójmieście. Na początku lutego ceny w tej sieci wahały od 260 do 276 zł, co oznacza obecnie lekką podwyżkę, głównie warzyw sezonowych papryki, czy pomidorów.

Bomi oferowało Koszyk w cenie od 272 zł w Bydgoszczy do 278 zł w Warszawie, co również wskazuje na podwyżki rzędu kilku złotych w większości lokalizacji względem cen w tej sieci na początku lutego.

Zakupy w Delimie w zależności od miasta kosztowały od 274,73 zł w Lublinie do 287,03 zł w Warszawie i jest to spadek o ok. 20 zł w przypadku cen notowanych w tej sieci na początku lutego. Można przypuszczać, że Delima postanowiła tak jak inne sieci, wpisać się w trend obniżania cen przez delikatesy w ramach walki o klienta. Drugi wytłumaczeniem jest zyskanie niższych cen u dostawców dzięki transakcji Eurocashu i Emperii, do której sieć Delima należy.

W tym badaniu w sieci Piotr i Paweł za zakupy z Koszyka trzeba było zapłacić od 281,1 zł w Warszawie do 300,2 zł w Poznaniu i są to średnie ceny zanotowane w tych miastach także w poprzednim monitoringu, na początku lutego.

W kategorii dyskontów Aldi oferował Koszyk 50 produktów za 247,34, czyli o 6 zł taniej niż w czasie ostatniego monitoringu. W Netto za umieszczone w Koszyku produkty trzeba zapłacić ok. 250 zł we wszystkich badanych miastach i jest to ok. 2 zł więcej niż trzy tygodnie temu. W sieci Lidl te same zakupy kosztowały od 252 zł do 255 zł w zależności od lokalizacji, czyli podobnie jak na początku lutego. Zaś w sklepach Biedronka zanotowane ceny oscylowały wokół 255,1 zł we wszystkich placówkach i jest to o ok. 2,5 zł więcej niz w czasie poprzedniego monitoringu.

Różnice w cenach Koszykaw dyskontach zmniejszają się z tygodnia na tydzień, co pokazuje, że firmy starają się jak najmniej różnicować swoją politykę względem konkurencji, jak i poszczególnych lokalizacji w ramach swojej sieci.

Monitoring cen w sklepach w dniach 19-22 lutego 2011 roku

Podobał się artykuł? Podziel się!






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6821
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.