Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Koszyk cen: Dyskonty witają nowy rok wyższymi cenami

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl to już kolejny rok z rzędu, w który dyskonty wchodzą z wyższymi cenami. O ile w ujęciu rdr. głównymi przyczynami wzrostów były rosnące ceny jaj, masła i jabłek. To w styczniu dołączyły się do nich podwyżki cen owoców i warzyw: cytrusów, pomidorów i papryki. Jednocześnie Biedronka zwiększyła dystans wobec konkurentów, proponując zakupy tańsze o kilka zł, a w przypadku sieci Aldi o blisko 20 zł.
Reklama

A oto wyniki styczniowego badania cen w dyskontach.

W sieci Biedronka w ostatni weekend za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy 255,84 zł czyli o ok. 1 zł więcej mdm. (255,08 zł), ale o 6 zł więcej w ujęciu rdr. (249,28 zł styczniu 2017). Na przestrzeni roku w sieci podrożały: olej kujawski, dżem truskawkowy, masło, jaja, śmietana, jogurt, jabłka, cytryny, pomidory.

W ostatnim tygodniu Lidl oferował zakupy w cenach na poziomie 263,22 zł czyli o 10 zł drożej niż w grudniu 2017 i 11 zł drożej niż w styczniu 2017 (252,45 zł). W Lidlu rdr. droższe były jaja, jabłka, cytryny, pomidory i pomarańcze oraz masło i schab.

50 produktów w sieci Netto to wydatek rzędu 266,71 zł czyli na poziomie z grudnia 2017 (262-266,5 zł), ale o 9 zł drożej niż w styczniu 2017 (257,32). W Netto droższe są obecnie jabłka, pomarańcze, cytryny, pomidory, masło, jaja, jogurt.

W sieci Aldi obecnie 50 produktów z Koszyka kosztuje ok. 275,87 zł czyli o 6,5 zł więcej niż w grudniu 2017 (269 zł) i o 19 zł więcej niż w styczniu 2017 roku. W sieci Aldi droższa oferta rdr. to efekt rynkowych podwyżek cen owoców i warzyw: jabłek, cytryn, pomidorów, papryki ale także nowej strategii asortymentowej, która zakłada mocniejszą obecność marek brandowych na półkach tej sieci.

Monitoring przeprowadzili ankieterzy taketask.pl i dlahandlu.pl w weekend 19-21 stycznia 2017.

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 8 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to "przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od początku 2014 roku monitoringi przeprowadzane są w terminach, znanych jedynie redakcji portalu. W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum