Koszyk cen: Dyskonty z identycznymi cenami na wiele produktów, zakupy droższe niż w kwietniu

Jak wynika z Koszyka cen dlahandlu.pl cztery konkurujące ze sobą sieci dyskontowe mają nie tylko identyczne ceny na wiele produktów (paprykę- 12,99 zł; cytryny - 8,99 zł; masło - 5,99 zł; czekoladę Wedla - 2,99 zł; jaja - 5,99 zł/10 szt.; mąkę - 1,35 zł, cukier - 1,99 zł, sól - 0,69 zł; kurczaka - 6,99 zł), ale także jednolitą ławą wprowadzają podwyżki i obniżki produktów sezonowych (w czerwcu były to papryka, pomidory i cytryny). W porównaniu z kwietniem za zakupy płacimy o kilka złotych więcej.
W sieci Biedronka w ostatni weekend za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy 261 zł, czyli o blisko 5 zł więcej niż w kwietniu br. i na poziomie z maja 2017 (260,79 zł). Na przestrzeni ostatnich 2 miesięcy podrożała papryka i cytryny oraz masło, potaniały zaś pomidory.
W ubiegłym tygodniu Lidl oferował zakupy w cenach na poziomie 261,5 zł, czyli o 3 zł drożej niż w kwietniu (258,5 zł) i o 1 zł taniej niż w maju '17 (262,5 zł). W Lidu również podrożały cytryny i papryka oraz masło, a potaniały pomidory.
Przeczytaj także:
50 produktów w sieci Netto to wydatek rzędu 268,8 zł, czyli identycznie jak w kwietniu i marcu 2018 i o 2 zł drożej niż w maju 2017 (266,5 zł). Podobnie jak u konkurentów podrożała papryka, masło, cytryny i pomidory.
W sieci Aldi 50 produktów z Koszyka kosztuje ok. 270,8 zł, czyli o 1 zł drożej niż w kwietniu br. i o 8 zł drożej niż w maju '17. W Aldim podrożało masło, cytryny, papryka i pomarańcze.
Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 15-16 czerwca 2018.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
podejrzliwy konsument 2018-06-23 18:22:59
Zaraz zaraz, "identyczne ceny"???
- 09:44 W całym kraju otworzyło się ok. 70-80 obiektów gastronomicznych
- 09:28 PRCH w apelu do rządu: Otwórzcie centra handlowe 1 lutego
- 09:16 Auchan Retail rozwija własną markę kosmetyczną
- 09:07 Ekspert: Im wolniej się szczepimy, tym większą dajemy szansę wirusowi mutować
- 09:00 2020 rok w branży słodyczy
- 08:56 Woda zamiast napojów gazowanych w zestawach promocyjnych McDonald's
- 08:41 Wsparcie z Tarczy Finansowej PFR 2.0 dla firm przekroczyło 1 mld zł
- 08:30 KRD: O jedną trzecią wzrosło zadłużenie hoteli, restauracji i firm...
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Empik opracował algorytm, który przewiduje, jak będą działać sklepy w danych...
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 3 Dino zmierzy się z kryzysem wizerunkowym?
- 4 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Właściciel zakładów mięsnych Henryk K. ujęty w Argentynie
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.