Koszyk cen: Grudzień za pasem, więc supermarkety sypią krótkotrwałymi promocjami

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu.pl cały rynek opanowała gorączka promocyjna. Wszystko w ramach przygotowań do bożonarodzeniowych żniw, gdy klienci ruszą po zakupy świąteczne. Już w listopadzie sieci starają się ugruntować w klientach przekonanie, że to właśnie pod ich szyldem można zrobić zakupy w korzystnej cenie. Dlatego supermarkety podobnie jak dyskonty i hipermarkety nie żałują środków na inwestycje w ceny i promowanie produktów w niższych cenach.
W weekend od 22 do 24 listopada w sklepach Intermarche można było kupić 50 produktów z Koszyka w cenie od 231,85 zł na Górnym Śląsku przez 234,40 zł i 236,38 zł w Poznaniu i Trójmieście aż do 278,77 zł w dniu 24 listopada w Bydgoszczy. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały od 242,73 zł na Gónym Śląsku do 252,51 zł w Bydgoszczy. W czasie niezapowiedzianego badania 27 września w Trójmieście, zanotowaliśmy ceny na poziomie 289,96 zł. W Krakowie i Warszawie, gdzie Intermarche nie ma swoich placówek badanie niezapowiedziane nie były przeprowadzane.
W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić za ok. 251 zł we wszystkich badanych miastach. Miesiąc wcześniej podobne zakupy równały się z wydatkiem 241-242 zł. 2-3 listopada w czasie badania niezapowiedzianego w Krakowie te same produkty kosztowały 274,75 zł. We wrześniu w Trójmieście, ceny oscylowały wokół 283,25 zł, zaś w Warszawie w sierpniu monitoring wskazywał - 274,35 zł.
W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od ok. 267 zł w większości badanych miast. W październiku podobne zakupy również kosztowały 267,20 zł we wszystkich badanych miastach. W Trójmieście w czasie badania niezapowiedzianego 27 września, zanotowaliśmy ceny na poziomie 279,09 zaś w Warszawie w sierpniu - 288,48 zł. W Krakowie sieć nie ma swojej placówki, więc badanie z 2-3 listopada nie objęło tej sieci.
W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie ok. 286 zł. Miesiąc wcześniej poziom cen w Stokrotce oscylował wokół 280- 282 zł. W badaniu niezapowiedzianym w Krakowie 2-3 listopada zanotowaliśmy ceny na poziomie 283,55 zł zaś we wrześniu w Trójmieście - 284,50 zł. Podobnie w Warszawie w sierpniu niezapowiedziany monitoring wykazał niemal identyczny poziom cen 282,77 zł. Pokazuje to, że jest to sieć z najbardziej stabilnym poziomem cen spośród wszystkich badanych placówek handlowych.
Przeczytaj także:
W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 285,50 zł w Lublinie do 297,78 zł we Wrocławiu. Miesiąc wcześniej zanotowaliśmy ceny na poziomie od 290,60 zł w Lublinie do 297,84 zł we Wrocławiu. W trakcie badania niezapowiedzianego 2-3 listopada w Krakowie w Almie obowiązywały ceny na poziomie 301,48 zł. 27 września, 50 produktów z Koszyka kosztowało w Trójmieście 302,78 zł, zaś w Warszawie w sierpniu 303,59 zł.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.
Monitoring został przeprowadzony w weekend 22-24 listopada 2013 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 18:18 Dzięki postępowaniom polubownym 1,7 tys. klientów zawarło porozumienia
- 16:18 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- 14:18 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- 12:46 MRPiT: wnioski o pomoc z nowej Tarczy można składać od 26 kwietnia
- 12:19 Prezes VRG: Oczekujemy powrotu do normalnej działalności w drugiej połowie...
- 11:59 14 tys. punktów odbioru Poczty Polskiej. Nowe w sklepach Eurocashu
- 11:51 W Poznaniu ruszyła kampania „Sprzedajemy Odpowiedzialnie”
- 11:48 Buty Jana inwestują na terenie parku technologicznego
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.