Koszyk cen: Jak pandemia wpłynęła na ceny w dużych sieciach handlowych?

Badania Koszyka cen, przez ostatni - pandemiczny rok, były prowadzone jedynie w sklepach internetowych. W tym kanale nie było widać wielkich wahań cen, pomimo, że inflacja w 2020 r. wyniosła 3,4 proc., zaś wzrost cen żywności sięgnął 4,7 proc. jednocześnie mieliśmy do czynienia ze spadkiem prywatnej konsumpcji o 3 proc. i wzrostem płacy minimalnej o 15,6 proc. Po roku wracamy do badań Koszyka cen w sklepach stacjonarnych. Ogólny wniosek po roku przerwy – dyskonty są nadal w stanie sypać promocjami i zbijać ceny. Hipermarkety starają się im dotrzymywać kroku, ale coraz częściej łapią zadyszkę.
Eksperci mają różne opinie na temat wagi ceny dla konsumenta postcovidowego. Jedno jest pewne, że dyskonty zyskują klientów kosztem wszystkich formatów, bo mają lokalizacje i ofertę odpowiadające potrzebom bliskości a nawet lokalności. Okazuje się także, że to właśnie dyskonty a nie hipermarkety obniżały ceny na przestrzeni ostatniego roku.
I tak choć Auchan w większości badanych miast utrzymał pozycję lidera cenowego, to ceny w tej sieci podskoczyły na przestrzeni roku prawie o 30 zł – przy zakupie tych samych produktów. Z kolei Lidl był w stanie rozwiązać worek z promocjami, na tyle szeroko, że zszedł z cenami o 21 zł rdr.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- 16:10 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
- 14:18 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- 12:46 MRPiT: wnioski o pomoc z nowej Tarczy można składać od 26 kwietnia
- 12:19 Prezes VRG: Oczekujemy powrotu do normalnej działalności w drugiej połowie...
- 11:59 14 tys. punktów odbioru Poczty Polskiej. Nowe w sklepach Eurocashu
- 11:51 W Poznaniu ruszyła kampania „Sprzedajemy Odpowiedzialnie”
- 11:48 Buty Jana inwestują na terenie parku technologicznego
- 09:06 Pointpack: Przychody za I kwartał wyniosą ponad 10 mln zł
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.