Koszyk cen: Jak zmiany właścicielskie wpłyną na politykę cenową supermarketów?

A oto pełne zestawienie w ramach sierpniowego monitoringu cen 50 produktów w 5 sieciach supermarketów :
W ostatni weekend w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy od 262 zł w Warszawie do 265 zł na Górnym Śląsku. W czerwcu br. - w trakcie ostatniego monitoringu Piotr i Paweł oferował bardzo podobny poziom cen od 263,3 zł w Trójmieście do 269 zł we Wrocławiu. Rok temu ceny w tej sieci wahały się od 265 do 274,5 za 50 produktów.
W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Intermarche płaciliśmy od 271 w Krakowie do 275 zł w Bydgoszczy. W czasie badania w czerwcu notowaliśmy ceny od 277,82 zł w Bydgoszczy do 283,89 zł w Trójmieście, zaś rok temu w sierpniu od 265,56 zł w Krakowie do 276 zł w Poznaniu.
Sieć Mila proponowała w ostatni weekend ceny od 274,5 zł w Bydgoszczy do 280 zł w Warszawie. W czerwcu w sieci Mila notowaliśmy ceny od 287,64 zł w Krakowie do 292,42 zł w Bydgoszczy. Rok temu w sierpniu za podobne zakupy w sklepach z szyldem Mila trzeba było zapłacić od 279 zł w Bydgoszczy do 291,64 zł w Warszawie. W sieci Mila cenę w ujęciu mdm. jak i rdr. zbiły promocyjne ceny papryki, pieczarek i schabu.
W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc od 276,5 zł do 278,5 zł w zależności od miasta. W czerwcu w sieci obowiązywały ceny od 265,76 zł we Wrocławiu do 276,33 zł w Trójmieście, a rok temu w sierpniu od 265,66 zł do 274 zł.
Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 284 w Bydgoszczy do 285 zł w Lublinie. W czerwcu ceny wahały się od 283 zł Lublinie do 288,5 zł w Trójmieście. A rok temu w sierpniu notowaliśmy ceny od 272 zł do 285 zł w zależności od miasta.
Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 18-20 sierpnia 2017.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.