Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Koszyk cen: Padł żelazny pułap cen produktów opiniotwórczych

Zgodnie z opiniami ekspertów klienci wyrabiają sobie opinie o sklepie (tani/drogi) na podstawie tzw. produktów opiniotwórczych cenowo. Niewątpliwie należą do nich Olej Kujawski 1 l (częsty hit gazetek reklamowych), herbata Lipton 100 torebek czy pieczarki. Jeszcze rok temu sztandarowa cena dla ww. produktów wynosiła odpowiednio: 6,99 zł, 14,99 zł oraz 7,99 zł. Jak pokazują badania Koszyka cen dlahandlu.pl ten rok przyniósł zmiany. Olej Kujawski sprzedawany jest po 5,99 zł, a promocji także po 4,99 zł, herbata nawet w sklepach Społem oferowana bywa po 12 zł, zaś pieczarki kosztują coraz częściej 6,99 zł.
Reklama

W sklepie auchandirect.pl 50 produktów kosztuje obecnie 217,49 zł względem 224,33 zł w połowie lipca. Oznacza to spadek cen o 7 zł ze względu na tańsze banany, pomidory, paprykę i ziemniaki. Dostawa w tym sklepie to koszt 19,90 zł, co daje sumę ok. 237 zł za cały Koszyk z 50 produktami i dostawą. W auchandirect.pl nie ma jednego z głównych produktów opiniotwórczych: Oleju Kujawskiego, cena herbaty Lipton przeliczna jest z dwóch 50-torebkowych opakowań i wynosi 12 zł, zaś pieczarki kosztują 6,82 zł za kg

W hipernet24.pl za 50 podstawowych produktów z Koszyka zapłacimy 224,29 zł względem 225,97 zł  trzy tygodnie temu (plus koszty dostawy co najmniej 15 zł czyli ok. 239 zł). Tu tańsze są jabłka, ziemniaki i papryka. Hipernet24.pl sprzedaje Olej Kujawski 1 l w cenie 5,03 zł, herbatę Lipton 100 sztuk za 11,24 zł, zaś pieczarki za 5,26 zł. 

E-piotripawel.pl proponuje zakupy 50 produktów za 262,92 zł, czyli o 10 zł taniej niż w połowie lipca. Tu także zgodnie z sezonowymi trendami tańsze są warzywa: ziemniaki, papryka, pomidory. W kategorii produktów opiniotwórczych Piotr i Paweł sprzedaje pieczarki po 6,39 zł, Olej Kujawski 1 l po 5,69 zł, zaś herbatę Lipton po 11,29 zł, choć jeszcze w maju kosztowała 16,49 zł. 

Podobne zakupy we frisco.pl to koszt 269,48, czyli o 8 zł więcej niż w czasie poprzedniego notowania. Tu także tańsza była papryka, ale brak tańszej, standardowo monitorowanej wędliny i matjasów spowodował podwyżkę oferty cenowej. Ceny produktów opiniotwórczych we frisco.pl to: pieczarki - 7,38 zł, Lipton 13,99 zł, Kujawski 5,99 zł.

Za takie same zakupy w sklepie alma24.pl zapłacimy 271,08 zł o 3 zł więcej niż w połowie lipca. Tu także tańsze były jabłka, banany i papryka. Podrożały natomiast cytryny i pomarańcze. Alma24.pl sprzedaje obecnie pieczarki po 7,99 zł, Olej Kujawski 6,99 zł, zaś herbatę Lipton po 12,90 zł.

W sklepie e-zakupytesco.pl 50 produktów z listy można kupić za 275,01 zł, co oznacza podwyżkę o ok. 4 zł na przestrzeni trzech tygodni. Tańsze są obecnie m.in. pomidory i papryka. Droższe natomiast są cytryny. Koszt dostawy w e-zakupytesco.pl wynosi od 2,48 zł do 10,98 zł i zależy od terminu i miasta dostawy. Dlatego całkowity koszt zakupów wzrasta do ok. 285 zł. W kategorii produktów opiniotwórczych Tesco oferuje pieczarki po 7,99 zł, Lipton po 14,89 zł oraz Olej Kujawski po 5,99 zł za 1 l.

Trójmiejski sklep dodomku.pl nie podlegał w tym tygodniu monitoringowi.

Monitoring przeprowadzono w dniu 8 sierpnia 2014 roku.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.