Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Koszyk cen: Polacy na zakupy świąteczne wybiorą dyskonty, ale trafią tam na wyższe ceny niż rok temu

Jak wynika z rozlicznych badań konsumenckich, m.in. firmy Deloitte, 60 proc. Polaków najwększą część zakupów spożywczych zrobi w sieciach dyskontowych. Większość badań sugeruje także, że zakupy spożywcze zostawiamy na ostatni tydzień przed świętami. Portal dlahandlu.pl sprawdził, jakie ceny obowiązywały w dyskontach w ostatni weekend. Zestawiliśmy je także z danymi z grudnia 2012 roku, gdy badaliśmy podobny Koszyk 50 produktów. Z zestawienia wynika, że rok temu dyskonty oferowały niższe ceny niż obecnie, o co najmniej kilkanaście złotych.
Reklama

W ostatni weekend w Lidlu 50 produktów z Koszyka można było kupić w cenie 258,41 zł w 7 badanych miastach. Rok temu na 50 produktów z Koszyka w Lidlu trzeba było przeznaczyć 247,85 zł, czyli o 11 zł mniej. 

Wyższe ceny w ostatni weekend obowiązywały także w sieci Biedronka. Obecnie 50 produktów kosztuje tu 262,60 zł, zaś rok temu było to 249,43 zł. Oznacza to podwyżkę o ok. 12 zł. 

O 12 zł wyższe ceny ma także sieć Netto, w której w ostatni weekend można było kupić 50 produktów za 262,36-262,64 zł w zależności od ceny chleba w różnych miastach. Rok temu płaciliśmy w Netto od 250,50 zł do 251,20 zł w zależności od lokalnej ceny chleba w różnych lokalizacjach. 

Z kolei w sieci Aldi oferta na zakupy 50 produktów z Koszyka kształtuje się obecnie na poziomie ok. 268 zł. Rok temu było to 252,19 zł, czyli o 16 zł taniej niż obecnie.

Na przestrzeni roku największe podwyżki w dyskontach zanotowaliśmy w maju, gdy o kilka lub kilkanaście groszy skoczyły ceny większości produktów, ale zwłaszcza masła, soli, mąki. Dodatkowo część produktów zmieniła gramatury na mniejsze, jak np. margaryna Rama, pozostawiając tę samą cenę, co w rzeczywistości oznacza podwyżkę. 

W tym roku dyskonty zdecydowały się pójść za rynkiem i wprowadzić cotygodniowe promocje cenowe sięgające nawet 40 proc.

Rok temu w Koszyk cen dlahandlu.pl w dyskontach uwzględnialiśmy marki własne w przypadku braku produktów brandowych. Od 2013 roku w przypadku braku produktów brandowych uwzgledniamy cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.  

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum