Koszyk cen: Przed Majówką sklepy osiedlowe z niższymi cenami. Chcą przyciągnąć weekendowych klientów
Jak wynika z badania Koszyk cen sklepy osiedlowe pod koniec kwietnia miały niższe ceny niż miesiąc temu, głównie na skutek spadku cen owoców i warzyw. Dodatkowo sieci convenience uruchomiły też działania marketingowe - ogłosiły promocje na wybrane produkty, czy sprzedaż w pakietach po kilka sztuk, w obniżonej cenie. Wpłynęło to więc na ogólny spadek cen, co w połączeniu z faktem, że w dniach 1-3 maja duże sklepy będą miały przymusowe wolne, da mniejszym sieciom szansę na przyciągnięcie do swoich placówek, większej liczby klientów niż na co dzień.
W sieci Lewiatan za zakup 50 towarów z Koszyka pod koniec kwietnia trzeba było zapłacić od 299,69 zł na Górnym Śląsku do 336,15 zł w Warszawie. Jest to nieznacznie taniej niż marcu, gdy podobne zakupy kosztowały od 300,76 zł w Krakowie do 344,13 zł w Warszawie. Rozbieżność przy zakupach w różnych miastach w sklepach z tym samym szyldem spadła z 44 zł do 37 zł.
W sieci Carrefour Express za zakup 50 produktów z Koszyka musieliśmy zapłacić od 300,34 zł na Górnym Śląsku do 329,41 zł w Trójmieście. Tu także obserwujemy nieznaczny spadek cen względem marca, gdy na zakup 50 produktów z Koszyka trzeba było przeznaczyć od 309, 75 zł w Bydgoszczy do 343,45 zł w Warszawie. Spadła także rozbieżność cen między różnymi miastami z 36 do 29 zł.
Przeczytaj także:
Pod koniec kwietnia sieć Freshmarket proponowała ceny 50 produktów z Koszyka na poziomie od 314,92 zł w Poznaniu do 348,44 zł w Warszawie. Miesiąc temu było to od 316,05 zł w Krakowie do 345,11 zł w Poznaniu. Tu ceny pozosyały stabilne, podobnie jak rozbieżności między poszczególnymi placówkami.
Monitoring cen przeprowadzono w dniach 25-27 kwietnia 2014 roku
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a w przypadku ich braku - ceny średnie z innych porównywanych sklepów. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, itp.
Od stycznia 2014 roku monitoringi cen w sieciach handlowych prowadzone są w terminach znanych jedynie redakcji.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Cz 20:27 Kaufland: Redukcja wynagrodzenia wpływa negatywnie na morale załogi. Stawiamy...
- Cz 20:22 Setki majtek wysłano do premiera Francji. Sklepy z bielizną żądają zniesienia...
- Cz 19:09 Rekordowa liczba transakcji na rynku parków handlowych
- Cz 18:18 8 mld euro na cyfryzację firm
- Cz 18:17 Minister rozwoju: odmrażanie gospodarki trzeba rozpocząć po majowym weekendzie
- Cz 17:17 Sprzedaż detaliczna wyraźnie powyżej oczekiwań rynku
- Cz 15:39 Ponad połowa Warszawiaków robi zakupy spożywcze online
- Cz 15:24 Polomarket rozwija usługi mobilne
-
Leroy Merlin kupiło piąty sklep po Tesco
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
QUIOSQUE przenosi sklepy z galerii handlowych do hoteli
-
Do 2030 r. parki handlowe mogą stanowić 28 proc. rynku
-
Sukces lodów Ekipy "Friza" zaskoczył producenta. Youtuberzy mają dziś potężną...
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Leroy Merlin kupiło piąty sklep po Tesco
-
Wydajność i technologia - na tym opiera się Biedronka w 2021 roku
-
Dokąd zmierza hurt? Eurocash i Specjał zatrudniają specjalistów
-
JOKR chce dostarczyć zakupy w 15 minut. Tworzy darkstores
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.