Koszyk cen: Różnice cen wśród sieci hipermarketów sięgają ok. 40-50 zł

W ostatnim tygodniu Auchan proponował ceny od 227,88 zł w Poznaniu do 254,58 zł w Warszawie. Miesiąc temu ceny w Poznaniu były niemal identyczne, a najdroższy był wówczas market w Krakowie z ceną 243,05 zł za 50 produktów. Teraz jest to hipermarket w Warszawie z ceną 254,58 zł. Wyższe o kilka złotych ceny, poza Warszawą, miały też markety w Bydgoszczy i na Śląsku.
W sklepach Kaufland w ostatni weekend 50 produktów można było kupić od 245,02 zł w Krakowie do 263,36 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu w tej sieci notowaliśmy ceny od 245,45 zł w Warszawie do 248,47 zł w Krakowie. Oznacza to podwyżkę cen od kilku do kilkunastu złotych w marketach w Trójmieście, Warszawie, na Górnym Śląsku i w Bydgoszczy. Przy czym warszawska placówka Kauflandu okazała się w zestawieniu najtańszym hipermarketem w stolicy.
Z kolei sieć Carrefour proponuje obecnie zakupy w cenie od 268,86 zł w Krakowie do 273,79 zł w Lublinie. Miesiąc temu podobne zakupy kosztowały od 256,36 zł na Górnym Śląsku do 263,86 zł w Warszawie, co także oznacza podwyżkę o ok. 10 zł dla badanych marketów.
Hipermarkety Tesco w ostatnim tygodniu miały cenę na poziomie 274,70 zł w Krakowie do 277,14 zł w pozostałych miastach. Oznacza to spadek o ok. 3 zł w porównaniu z poprzednim miesiącem, gdy za 50 produktów z Koszyka trzeba było zapłacić w Tesco ok. 280,26 zł we wszystkich badanych miastach.
Sieć E.Leclerc przedstawiła w lutym ofertę od 277,36 zł w Trójmiescie do 297,02 zł w Bydgoszczy. Miesiąc temu w sieci E.Leclerc notowaliśmy ceny od 268,92 zł we Wrocławiu do 286,55 zł na Górnym Śląsku, czyli o ok. kilkanaście złotych niższe niż obecnie. Monitoring nie obejmuje placówki E.Leclerc w Poznaniu, gdyż dyrekcja nie umożliwiła przeprowadzenia badania przez ankietera portalu dlahandlu.pl.
W przypadku braku towaru z listy cena uzupełniania jest przez średnią rynkową (cena z ostatniego miesiąca). Ceny przeliczone z większych i mniejszych gramatur do tej wskazanej w Koszyku cen.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminanach znanych tylko redakcji.