Koszyk cen: Supermarkety łapią zadyszkę cenową

Jak wynika z analizy Koszka cen dlahandlu.pl obecnie za 50 produktów z Koszyka płacimy w supermarketach średnio 280-290 zł to o 10 zł taniej niż w czerwcu br., ale nawet o 20 zł drożej niż w sierpniu 2017. Na przestrzeni ostatniego roku supermarkety podniosły ceny owoców i warzyw, jaj. W tym czasie potaniał zaś cukier czy ser gouda. Takich różnic w ujęciu rdr. nie odnotowaliśmy ani w formacie dyskontów, ani hipermarketów. Oznacza to, że w długofalowej perspektywie supermarketom coraz trudniej prowadzić równorzędną walkę cenową z gigantami handlu detalicznego.
W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Intermarche płaciliśmy od 277,5 zł w Lublinie do 288 zł w Warszawie. W czerwcu w Intermarche ceny wahały się od 283,10 zł w Lublinie 294,11 zł w Trójmieście. Oznacza to spadek cen dla większości miast o ok. 5-6 zł w ujęciu mdm. Rok temu za podobne zakupy płaciliśmy od 271 do 275, czyli na przestrzeni roku ceny poszły w górę o 5-15 zł w zależności od miasta. Na przestrzeni roku w Intermarche podrożały wędliny i cytryny, potaniał zaś cukier i papryka.
Przeczytaj także:
W sklepach z logo Polomarket w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić płacąc 281-286 zł w zależności od miasta względem 299-300 zł w czerwcu br. i 276-278 zł w sierpniu 2017. Oznacza to spadek cen o ok. 15-20 zł w ujęciu mdm. i wzrost cen na poziomie 5-10 zł w ujęciu rdr. W Polomarkecie rdr. potaniały banany i pomarańcze, podrożały zaś cytryny i papryka.
Z kolei w Piotrze i Pawle za 50 produktów z Koszyka płaciliśmy od 283,5 zł w Warszawie do 293 zł w Poznaniu. W czerwcu ceny w Piotrze i Pawle wahały się od 290,74 zł w Poznaniu do 294,91 zł w Trójmieście. Rok temu w sierpniu Piotr i Paweł oferował ceny na poziomie 262-265 zł. Oznacza to spadek cen o ok. 5-7 zł w ujęciu mdm. i wzrost cen o ok. 20-30 zł w ujęciu rdr. W Piotrze i Pawle podrożały cytryny, pomarańcze, jaja, jabłka i pomidory.
Przeczytaj także:
Sieć Stokrotka zaproponowała 50 produktów z Koszyka w cenie 284 zł, czyli o 4-5 zł taniej niż w czerwcu br. (289 - 292 zł). Rok temu w sierpniu w Stokrotce notowaliśmy ceny na poziomie 284-285 zł, czyli identycznie jak obecnie. Na przestrzeni roku potaniała papryka i cukier, podrożały zaś jaja i cytryny.
W sieci Mila podobne zakupy można zrobić za 292 zł względem 300,5-302,5 zł w czerwcu br. W sierpniu 2017 50 produktów z Koszyka kosztowało od 274,5 zł do 280 zł w zależności od miasta. Oznacza to spadek cen o ok. 8-10 zł mdm. i wzrost cen o ok. 10-20 zł rdr.
Monitoring przeprowadzili ankieterzy dlahandlu.pl i taketask.pl. Badanie wykonano w weekend 17-18 sierpnia 2018 roku. Badanie nie zostało przeprowadzone w sklepie Mila w Bydgoszczy.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminach znanych tylko redakcji. Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
-
? 2018-08-29 08:50:32
a jak prowadzić zrównoważoną politykę cenową jeżeli warunki zakupu na top markach różnią się o 10%-15% i więcej? no jak?
- 14:26 Sphinx pod ścianą
- 13:51 Producent pieczywa dla sieci handlowych rozbudowuje piekarnię w Nowej Soli
- 13:26 Konsumenci szukają na etykietach informacji o certyfikatach
- 13:20 Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD wśród najaktywniejszych reklamodawców w...
- 13:02 Drobimex wchodzi na rynek z produktami wegańskimi
- 12:51 CBOS: w styczniu nieznacznie pogorszyły się nastroje na rynku pracy
- 12:42 Kolejna firma dołącza do e-Izby
- 12:26 Piekarnio-cukiernia GOM najemcą CH Platan
-
PKD sklepów franczyzowych nie uprawnia ich do tarczy, pomimo, że nie mogą...
-
Chiny: Xi pisze list do byłego szefa Starbucksa i zachęca do poprawy relacji...
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
W którą stronę pójdzie transformacja galerii handlowych?
-
Biedronka: Na opakowaniach produktów pojawi się komunikat o segregacji śmieci
-
Analitycy: Popyt na materiały remontowo-budowlane utrzyma się
- 1 Rząd Francji sprzeciwia się przejęciu Carrefoura przez kanadyjski koncern...
- 2 Ekspert: Celem podatku handlowego jest wyrównywanie szans mniejszych firm
- 3 Wynagrodzenie na stanowisku kasjer w Kaufland wzrośnie do max. 4100 zł brutto
- 4 InPost przewiduje wzrost udziału e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce...
- 5 UOKiK wszczął postępowania wobec Kauflandu, Eurocashu i Intermarche
- 6 Tesco Polska wygrywa w sądzie spór o tytuł prawny do centrum handlowego
-
Hybrydowy kongres, czyli EEC w 2021 roku
-
Raport EEC Review: Żywność w dostawie czy subskrypcji?
-
Rusza rejestracja na EEC Trends!
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.