Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Koszyk cen: Supermarkety wyhamowują z polityką wielkich promocji. Ceny w górę

Jak wynika z badania Koszyk cen dlahandlu w Nowym Roku większość sieci supermarketów okopuje się na swoich pozycjach i rezygnuje z wielkich inwestycji w ceny, które prowadzone były w zeszłym roku. Dlatego w 2014 roku klienci supermarketów, podobnie jak hipermarketów muszą się liczyć z wyższymi wydatkami. Oczywiście promocje nadal są istotnym elementem strategii przyciągania klientów do supermarketów, jednak przestały być tak atrakcyjne jak w końcówce 2013 roku.
Reklama

W weekend od  7 do 9 lutego w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,77 zł na Górnym Śląsku do 282,42 zł w Bydgoszczy. Jeszcze w listopadzie 2013 roku klienci Intermarche mogli liczyć na ceny od 231,85 zł na Górnym Śląsku przez 234,40 zł i 236,38 zł w Poznaniu i Trójmieście do 278,77 zł w Bydgoszczy. 

W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 277,24 zł w Bydgoszczy do 280,88 zł we Wrocławiu. W listopadzie 2013 roku ceny w tej sieci oscylowały wokół 267 zł w większości badanych miast.

W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 282,40 zł w Krakowie do 289,51 zł na Górnym Śląsku. W listopadzie było to od 285,50 zł w Lublinie do 297,78 zł we Wrocławiu.

W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić w cenach od 290,21 zł w Warszawie do 294,21 zł w Trójmieście. Pod koniec listopada Polomarket stosował promocyjne ceny na 50 produktów na poziomie ok. 251 zł we wszystkich badanych miastach.

W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 296,52 zł w Warszawie do 303,91 zł  w Bydgoszczy. W listopadzie ceny za 50 produktów w Stokrotce oscylowały wokół 286 zł. 

Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminanach znanych tylko redakcji.

Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.

Badnie wykonano w weekend 7- 9 lutego 2014 roku

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum