Koszyk cen: Supermarkety wyhamowują z polityką wielkich promocji. Ceny w górę

W weekend od 7 do 9 lutego w sklepach Intermarche można było zrobić zakupy 50 produktów od 268,77 zł na Górnym Śląsku do 282,42 zł w Bydgoszczy. Jeszcze w listopadzie 2013 roku klienci Intermarche mogli liczyć na ceny od 231,85 zł na Górnym Śląsku przez 234,40 zł i 236,38 zł w Poznaniu i Trójmieście do 278,77 zł w Bydgoszczy.
W ostatni weekend za Koszyk 50 produktów w Piotrze i Pawle płaciliśmy od 277,24 zł w Bydgoszczy do 280,88 zł we Wrocławiu. W listopadzie 2013 roku ceny w tej sieci oscylowały wokół 267 zł w większości badanych miast.
W sieci Alma Koszyk 50 produktów w ciągu ostatniego weekendu kosztował od 282,40 zł w Krakowie do 289,51 zł na Górnym Śląsku. W listopadzie było to od 285,50 zł w Lublinie do 297,78 zł we Wrocławiu.
W Polomarkecie w ostatni weekend te same zakupy można było zrobić w cenach od 290,21 zł w Warszawie do 294,21 zł w Trójmieście. Pod koniec listopada Polomarket stosował promocyjne ceny na 50 produktów na poziomie ok. 251 zł we wszystkich badanych miastach.
W ostatnim tygodniu sieć Stokrotka proponowała 50 produktów z Koszyka w cenie od 296,52 zł w Warszawie do 303,91 zł w Bydgoszczy. W listopadzie ceny za 50 produktów w Stokrotce oscylowały wokół 286 zł.
Od początku 2014 roku dlahandlu.pl pozyskuje dane jedynie w drodze bezpośrednich spisów cen w sklepach, w terminanach znanych tylko redakcji.
Koszyk cen dlahandlu.pl uwzględnia ceny 50 produktów brandowych, a jedynie w przypadku ich braku rynkową cenę średnią dla danego produktu. W wypadku, gdy produkt występuje w sklepie w innej gramaturze niż przyjęta w projekcie i podana na stronie, cena jest przeliczana do wskazanej wielkości, np. 1 litr, 1 kilogram, 450 g w przypadku wędlin, itp.
Badnie wykonano w weekend 7- 9 lutego 2014 roku