Kraft Heinz z ważną deklaracją w sprawie cen

Portal retaildetail.eu podkreśla, że Kraft Heinz opublikował lepsze niż oczekiwano wyniki za czwarty kwartał minionego roku finansowego: przychody wzrosły o 10% do 7,38 miliarda dolarów a zysk netto wyniósł 890 milionów dolarów w porównaniu do straty w ubiegłym roku.
Drożej się już nie da? Kraft Heinz mówi o suficie
Dobre dane wynikają z ogromnego wzrostu cen, średnio aż o 15,2%, który z nawiązką zrekompensował spadek wolumenu o 4,8%. Mimo to ceny wydają się teraz sięgać sufitu: producent zwraca uwagę, że coraz więcej konsumentów szuka tańszych alternatyw.
- Patrząc na resztę roku, nie mamy obecnie planów ogłoszenia nowych cenników w Ameryce Północnej, Europie, Ameryce Łacińskiej i większości Azji – powiedział dyrektor generalny firmy Miguel Patricio.
Konsumenci mają dość
Pod koniec ubiegłego roku eksperci mówili: Konsumenci gotują więcej w domu, aby obniżyć koszty, co działa na korzyść gigantów FMCG. Zapowiadali jednak, że pułap podwyżek może być jednak bliski.
Kraft Heinz spodziewa się nieco niższego zysku w 2023 r., ponieważ koszty surowców i dostaw pozostają wysokie.
W asortymencie firmy Kraft Heinz znajdziemy ketchupy, sosy, fasolkę w puszce oraz musztardę.