Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Krajowe sieci detaliczne - podsumowanie wyników i planów rozwoju

Portal Retail Analysis przyjrzał się polskiemu rynkowi sprzedaży detalicznej. Przeanalizowano sytuację takich spółek jak Eurocash, Emperia, Żabka, GK Specjał oraz Alma. Liderami pod względem przychodów są Eurocash (5 mld euro) i GK Specjał (1,9 mld euro).


Reklama

Gk Specjał i Alma

Grupa Specjał, który jest właścicielem sieci franczyzowych jak PSH Nasz Sklep i LD Holding, osiągnął w 2016 roku blisko 8 mld zł przychodów (1.9 mld euro) oraz zarządzał liczbą 5 643 sklepów. Polska firma ogłosiła, że ​​kontynuuje w tym roku ekspansję franczyzy do ponad 6 000 sklepów, co sprawia że jest drugą pod względem wielkości siecią detaliczną w Polsce.

Przychody Almy w 2016 r. w porównaniu do roku poprzedniego spadły o połowę i wyniosły 586 mln zł (137,2 mln euro). Na początku 2017 r. Alma Market złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. Obecnie sieć pozostaje na rynku tylko z z czterema sklepami z szyldem Alma. Część lokalizacji przejęli tacy detaliści jak SPAR oraz Piotr i Paweł. Alma Market nadal prowadzi 45 sklepów typu premium pod szyldem Krakowski Kredens.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.