Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kryzys zmienił zwyczaje zakupowe klientów centrów handlowych

Zwracamy większą uwagę na ceny, kupujemy bardziej odpowiedzialnie i bardziej szczegółowo planujemy zakupy niż 3 lata temu - wynika z sondażu przeprowadzonego przez centrum handlowe 3 Stawy w Katowicach. W obliczu kryzysu wielu klientów zmieniło swoje zwyczaje zakupowe.
Reklama
Frekwencja w centrach handlowych nie zmieniła się znacząco. W ostatnich 3 latach wskaźnik FootFall Index, obrazujący zmiany liczby odwiedzających wybrane centra handlowe na terenie Polski, zanotował średni spadek na poziomie zaledwie 0,38 proc. Również sprzedaż detaliczna utrzymuje się na stałym poziomie. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego od 2009 roku jej tempo wzrostu kształtowało się na poziomie ok. 1,5 proc. To co się zmieniło, to nasze zachowanie podczas zakupów. - Dostrzegamy, że ludzie bardziej starannie przygotowują się do wyjścia do centrum handlowego. Listy zakupów, kupony rabatowe, czy też karty lojalnościowe weszły w codzienny użytek i odgrywają coraz większą rolę w naszym oszczędzaniu - mówi Agnieszka Nizio, dyrektor centrum handlowego 3 Stawy w Katowicach.

Aż 84 proc. respondentów sondażu CH 3 Stawy stwierdziło, że z większą uwagą przyglądają się cenom na kupowanych produktach. Nieco mniej, bo 76 proc. stara się w sklepach postępować sprytniej i więcej czasu poświęca na planowanie zakupów. - Przez ogłoszony przez media kryzys oraz ogólny wzrost cen, klienci wprowadzili kilka zmian w tym, jak robią zakupy. Rozważniej wybierają kupowane produkty i większą uwagę zwracają na to co wkładają do koszyka. Nie kupują mniej, ale inaczej - tłumaczy dyrektor CH 3 Stawy. Potwierdzają to wyniki sondażu. Pomimo tego, że w sklepach staramy się być oszczędni, tylko 24 proc. respondentów odczuwało, że się poświęcają i muszą sobie czegoś odmawiać.

Więcej niż co druga osoba (60 proc.) uważa, że jest bardziej oszczędna. Mniej więcej tyle samo osób (62 proc.) zadeklarowało, że sprawia im radość, gdy dowiedzą się ile udało się im zaoszczędzić dzięki kuponom rabatowym i kartom lojalnościowym. Staliśmy się też mniej spontaniczni na zakupach i zaczęliśmy mniejszą uwagę zwracać na modę (56 proc.).

Do częstszego korzystania z kuponów zniżkowych w centrach handlowych przyznało się 52 proc. osób. 36 proc. klientów uważa, że karty lojalnościowe odgrywają ważną rolę w oszczędzaniu.

Ogłaszany w mediach kryzys nie wpłynął jednak na nas w aż tak dużym stopniu. Aż 84 proc. klientów centrum handlowego stwierdziło, że teraz częściej kupuje coś dla siebie dla własnej przyjemności. Dodatkowo 56 proc. osób nie zgodziło się ze stwierdzeniem, że niestabilna sytuacja gospodarcza w ostatnim roku sprawiła, że musieli zdecydować, które marki są dla nich najważniejsze, a bez których mogą się obejść.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.