Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Kto straci a kto zyska na zakazie handlu w niedziele?

Zakaz handlu w niedzielę będzie nie lada wyzwaniem zarówno dla konsumentów, jak i handlowców. - Trochę chaosu, trochę zawirowania w życiu codziennym, ale w dłuższej perspektywie chaos zostanie opanowany i wydaje się, że będzie łatwiej - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.
Reklama

- Robiliśmy przymiarki do tego, na co wpłynie zakaz handlu w niedziele. Z jednej strony mamy klientów, którzy byli przyzwyczajeni do zakupów w niedziele, jak i przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na taką, a nie inną działalność. Duże sieci, jak i mali partnerzy franczyzowi będą musieli się dostosować się do obowiązującego prawa i liczyć się, że zakaz może wpłynąć na wysokość ich obrotów. Z drugiej strony są deweloperzy i inwestorzy, którzy budowali centra handlowe z myślą, że będą one otwarte przez 7 dni w tygodniu. W nowej sytuacji będą musieli też zrewidować swoje budżety - mówi Magdalena Frątczak, Senior Director, Head of Retail Agency CBRE.

Jak dodaje zmniejszą się m.in. koszty sprzątania, ochrony i utrzymania obiektów. - To jednak może spowodować, że ucierpią rodziny najbardziej potrzebujące, bo osoby pracujące w usługach typu ochrona czy sprzątanie dysponują najmniejszym portfelem. Oni mogą stracić pracę - zauważa ekspert.

Beneficjentami nowych przepisów będzie natomiast branża e-commerce. - Zyskają centra logistyczne, przemysł związany z logistyką i dystrybucją produktów. Skorzysta też branża turystyczna - mówi Magdalena Frątczak.

więcej na www.propertynews.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum