Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

KZRSS Społem: Straszono masowymi zwolnieniami w handlu. Dziś widać, kto miał rację

- Spółdzielczość Społem jest zadowolona z ograniczenia handlu w niedzielę i święta. Obecnie dla nas najważniejsze jest, aby wrócić do punktu wyjścia, czyli do momentu, zanim pojawiła się poprawka wprowadzająca wyjątek związany z placówką pocztową. Ta poprawka stała się zagrożeniem dla całej ustawy, a sama ustawa stała się parodią stanowienia prawa. Dobrze, że prezydent już podpisał nowelizację i szkoda tylko, że jeszcze ponad trzy miesiące pracownicy, zwłaszcza w okresie świątecznym, będą zmuszani do pracy w niedzielę za śmieszne wynagrodzenie - mówi w rozmowie z dlahandlu.pl Ryszard Jaśkowski, prezes zarządu KZRSS "Społem".
Reklama

Jak dodaje nasz rozmówca, piątek, sobota i poniedziałek zrekompensowały „utratę" niedzielnych obrotów. - Ponadto za niedziele musieliśmy dodatkowo płacić pracownikom albo oddawać im dzień wolny. Ale dla mnie osobiście najważniejsze w uszczelnieniu ustawy jest to, że większość zatrudnionych w handlu znowu będzie mogła odpocząć w siódmy dzień tygodnia. Pracownicy, zwłaszcza w dyskontach i dużych obiektach handlowych, są obciążeni ponad miarę. Braki kadrowe są szacowane na około 100 tys. osób do obsługi klientów, a pamiętamy, że gdy ustawa trzy lata temu weszła w życie, niektóre organizacje straszyły, że ponad 100 tys. ludzi straci pracę w handlu. Dzisiaj widać ,kto miał rację! - mówi Ryszard Jaśkowski.

Zapytaliśmy prezesa KZRSS "Społem", jak spółdzielnie radzą sobie z zagraniczną konkurencją.

- Nie posiadamy tak gigantycznych kapitałów na inwestycje i marketing, jak obce sieci. Budujemy pozycję ciężką pracą, walcząc niejednokrotnie z niedogodnościami systemu prawnego, który w naszym kraju marginalizuje spółdzielczość. Bardzo dużo mówi się o idei patriotyzmu gospodarczego, ale w praktyce jest z nim dużo gorzej niż w krajach bardziej rozwiniętych, jak choćby Szwajcaria, Włochy czy kraje skandynawskie. Dlatego mocno apelujemy do konsumentów, by wzorem tego jak to się odbywa w krajach zachodnich, wspierali rodzimy biznes, polskich producentów i przedsiębiorców, tak aby nasze pieniądze zostawały w kraju, a nie były transferowane bez opodatkowania za granicę - podkreśla Ryszard Jaśkowski.

Społem to gwarancja dobrej obsługi

W ostatnim rankingu opublikowanym przez miesięcznik Forbes „Top 200 najlepszych polskich marek" marka Społem zajęła 26. miejsce (na 200 wymienionych) oraz 5. miejsce w kategorii sprzedaż detaliczna żywności.  

- Żadna spożywcza sieć handlowa w Polsce nie posiada takiej historii jak Społem. Od ponad 150 lat bez przerwy zaopatrujemy Polaków we wszystkie artykuły pierwszej potrzeby. Zapewne tak wysoka klasyfikacja wynika m.in.  z tego, że zawsze cechowała nas niezawodność, zarówno w okresie zaborów, wojen i powojennej odbudowy, jak i różnych kryzysów, reform, a także przemian ustrojowych. Muszę tutaj mocno podkreślić, że obecnie Społem to gwarancja bardzo dobrej obsługi oraz  świetnych wyrobów, najczęściej od lokalnych producentów. Artykuły świeże stanowią około 60 proc. naszego asortymentu - wyjaśnia prezes KZRSS "Społem".

Jego zdaniem konsumenci zaczynają dostrzegać działania Spółdzielni, czyli  modernizowanie obiektów - zarówno sklepów spożywczych, jak i zakładów produkcyjnych - czy budowę własnych galerii handlowych. Atutem Społem jest znajomość klientów.

- Społem to nie tylko działania typowo handlowe kierowane do konsumentów. Proponujemy także narzędzia ułatwiające zakupy – takie jak uruchomiony w tym roku sklep internetowy www.espolem.pl. Dzięki umożliwieniu mobilnych zakupów chcemy przyciągnąć młodego klienta, który w sieci spędza praktycznie większość życia.  Ponadto na bieżąco rozwijamy i unowocześniamy Program Lojalnościowy „Społem znaczy Razem" wraz z nową aplikacją mobilną, dzięki której uczestnicy programu mogą korzystać z elektronicznej karty, mieć stały dostęp do aktualnych informacji, stanu salda punktowego, otrzymywać gazetki promocyjne i powiadomienia o specjalnych ofertach. Program Lojalnościowy „Społem znaczy Razem" działa już w blisko 1000 sklepów, obsługując ponad 800 tys. uczestników. Społem to także ponad 250 produktów marki własnej – wszystkie wysokiej jakości oraz w większości wytwarzane przez polskich producentów. Już około 180 spółdzielni odsprzedaje markę własną w 2000 sklepów. Mam nadzieję, że kolejne spółdzielnie dołączą do tego projektu - podsumowuje Ryszard Jaśkowski.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.