PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Lab Store - to tu testowane są rozwiązania, które mogą trafić do Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2020 18:53

Lab Store - to tu testowane są rozwiązania, które mogą trafić do Biedronki fot. sklep Pingo Doce&Go

Na kampusie uniwersyteckim Nova School of Business of Economics pod Lizboną 4,5 miesiąca temu Jeronimo Martins uruchomiło sklep Pingo Doce&Go, w którym zakupy zajmują 1 minutę. Testuje w nim rozwiązania technologiczne, asortymentowe i handlowe, które mają szansę znaleźć zastosowanie także w innych sklepach Grupy JM. Póki co za wcześnie mówić o wynikach testów, jednak materiału do analiz nie brakuje - przekonują przedstawiciele Grupy.

Przewagą sklepu na kampusie jest jednorodna grupa konsumentów z dominującą przewagą osób z Pokolenia Z, która z technologią jest za pan brat. Młodzi klienci jako oczywistość traktują więc fakt, że bramki sklepu otwierają się dzięki zeskanowaniu kodu QR z aplikacji telefonu. Podobnie wyglądają zakupy - skanowany jest kod produktu, którego cena pojawia się na wyświetlaczu telefonu. Płatność odbywa się przy samoobsługowej kasie lub dzięki płatności mobilnej w telefonie, kartą zintegrowaną z aplikacją. Wówczas przyłożenie telefonu do skanera bramki kończy proces zakupowy.

Wszystkie te elementy mają służyć budowaniu doświadczenia zakupowego, które ma być łatwe i przyjemne oraz szybkie (zakupy mają trwać nie więcej niż minutę, co pozwalać unikać najbardziej nielubianej części procesu zakupowego - kolejek). W sklepie zatrudnionych jest 16 osób, które zostały przeniesione  do zadań, które generują dodatkową wartość dla klienta (podgrzewanie dań zakupionych w sklepie czy przygotowywanie na miejscu świeżych kanapek) zamiast obsługi kas.

Lab Store ma dać wgląd w zachowania konsumentów, ale także w technologię, która pomaga obsługiwać ich w sposób najbardziej odpowiadający ich potrzebom. Także procesy managerskie na zapleczu oraz ochrona przed nieuczciwymi zachowaniami klientów zostały w dużej mierze zdigitalizowane, dzięki wprowadzeniu odpowiednich algorytmów.

- Zdajemy sobie sprawę, że potrzeby klientów w innych lokalizacjach nigdy nie będą tak jednorodne, jak te na kampusie uniwersyteckim, natomiast stosowane tu technologie mogą zostać z powodzeniem wykorzystane także w naszych innych placówkach. Staramy się więc nauczyć dzięki nim jak najwięcej, by w przyszłości pomagały nam zarządzać placówkami w ramach Grupy w Portugalii i Polsce - mówi Andre  Ribeiro de Faria, chief marketing and consumer officer w Jeronimo Martins Group.

Analizowane są m.in. rodzaje wybieranych przez klientów płatności, ich ścieżki zakupowe, czy godziny pików sprzedażowych, a także jaki asortyment sprzedaje się w określonych porach dnia.


WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6899
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.