Łatwość zakupów nowym "must have" dla sieci

www.portalspozywczy.pl 17 sierpnia 2020 09:18

Łatwość zakupów nowym "must have" dla sieci

– Nowe zachowania konsumenckie obejmują wszystkie dziedziny życia, począwszy od tego, jak pracujemy, poprzez zakupy, skończywszy na współczesnej rozrywce. Te gwałtowne zmiany mają poważne konsekwencje dla sprzedawców, producentów i samych marek. Wiele długoterminowych zmian w zachowaniach konsumentów wciąż się kształtuje, dając firmom możliwość wypracowania w swoich organizacjach „następnej normalności” – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Rafał Krauze, CEE Strategy & Business Development Director Territory Influence.

– Postawy, zachowania i nawyki zakupowe konsumentów zmieniają się, a wiele z nowych sposobów pozostanie z nami w okresie po pandemii. Podczas zakupów klienci koncentrują się na najbardziej podstawowych potrzebach, kupują bardziej świadomie, lokalnie oraz wybierają e-commerce pokonując wszystkie dotychczasowe bariery. Aby zarządzać izolacją, konsumenci używają technologii cyfrowych do łączenia się, uczenia się i zabawy – i nadal będą to robić – tłumaczy Rafał Krauze, CEE Strategy & Business Development Director Territory Influence.

– Idąc dalej, za chwilę ujrzymy wzrost wirtualnej siły roboczej, ponieważ więcej osób pracuje w domu i wszystkie dostępne raporty socjologiczne pokazują jednoznacznie, że sprawia im to przyjemność. Pandemia COVID-19 zasadniczo zmieniła świat, jaki znamy. Ludzie żyją inaczej, inaczej kupują i myślą. Łańcuchy dostaw zostały przetestowane w skrajnie surowych warunkach, których nikt wcześniej nie mógł przewidzieć. Konsumenci na całym świecie patrzą na produkty i marki z nowej perspektywy, zaś uniwersalny marketing legł w gruzach – dodaje.

Jan Karasek, partner w dziale doradztwa biznesowego w KPMG w Polsce również podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że wybuch pandemii COVID-19, zamrożenie gospodarek, troska o własne bezpieczeństwo, obniżenie dochodów lub utrata pracy w zdecydowany sposób odcisnęły piętno na zwyczajach zakupowych konsumentów na całym świecie.

– Według globalnego badania KPMG wyłania się nowa sylwetka konsumenta charakteryzująca się trzema cechami: ograniczenie swoich wydatków, zwiększone zaawansowanie w korzystaniu z technologii cyfrowych i wzrost wpływu zaufania do marki. Sprawia to, że „nowy konsument” w bardziej przemyślany sposób podejmuje decyzje zakupowe, czyli zwraca uwagę na łatwość zakupów kierując się częściej do kanału online, szuka firm oferujących rozsądne ceny oraz którym można zaufać.

czytaj całość

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6473
Ilość aktualnych ofert: 464118

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    2,99

  • Śr

    2,72

  • Min

    2,29

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.