Lego ma 155 nowych sklepów i zysk większy o 5 proc.

Przychody za cały rok wzrosły o 17 proc. do 64,6 mld DKK rdr., z uwzględnieniem wpływu kursów walutowych. Wyniki były napędzane przez silny popyt konsumencki, partnerstwa z klientami detalicznymi zarówno internetowymi, jak i sklepowymi, solidną platformę e-commerce oraz sprawny łańcuch dostaw.
Zysk operacyjny wzrósł o 5 proc. do 17,9 mld DKK, w porównaniu z 17 mld DKK w 2021 roku. Zysk netto wyniósł 13,9 mld DKK, co oznacza wzrost o 5 proc. z 13,3 mld DKK w ubiegłym roku. Wyniki te zostały osiągnięte pomimo wzrostu inflacyjnego mającego wpływ na koszty materiałów, transportu i energii.
Sprzedaż konsumencka wzrosła o 12 proc. w 2022 roku, osiągając wzrost we wszystkich głównych grupach rynkowych, przy szczególnie dobrych wynikach w obu Amerykach i Europie Zachodniej.
48 proc. produktów stanowiły nowości, zaprojektowane z myślą o budowniczych w każdym wieku, z różnymi pasjami i zainteresowaniami. Wśród najważniejszych tematów znalazły się rodzime serie, takie jak LEGO® City, LEGO® Icons i LEGO® Technic, jak również tematy z udziałem partnerów w zakresie własności intelektualnej, takie jak LEGO® Star Wars™ i LEGO® Harry Potter™.
W ciągu roku Grupa LEGO otworzyła 155 nowych sklepów pod marką LEGO, osiągając łączną liczbę 904 sklepów na całym świecie. Firma zwiększyła także moce produkcyjne w trzech swoich fabrykach i położyła kamień węgielny pod budowę nowej fabryki w Binh Duong w Wietnamie i ogłosiła plany budowy fabryki w Richmond w stanie Wirginia w USA, aby zaspokoić przyszły popyt w obu Amerykach. Firma przyspieszyła również inwestycje w transformację cyfrową w całym biznesie, co poprawił doświadczenia online dla kupujących i partnerów.
Firma spodziewa się jednocyfrowego wzrostu przychodów w 2023 roku.
Firma rozpoczęła przejście na papierowe torby w pudełkach LEGO, tak by do końca 2025 r. wszystkie jej opakowania pochodziły z bardziej zrównoważonych źródeł. W ciągu ostatniego roku firma wprowadziła do swoich zestawów LEGO postacie z niepełnosprawnością, a seria LEGO Friends została na nowo zaprojektowana, aby uczcić różnorodność i optymizm współczesnych dzieci.