Liczba sklepów, które oferują usługę cash back zwiększyła się o 5 tys.
Wypłatę sklepową (cash back) oferowało na koniec września 2015 r. około 90 tys. placówek handlowych. Oznacza to, że w okresie trzeciego kwartału 2015 r. liczba takich placówek wzrosła, o 5 tys. punktów - pokazują najnowsze dane NBP.
Na przestrzeni trzeciego kwartału 2015 r. dokonano 2,1 mln wypłat sklepowych (cash back) i było
ich o 135 tys. więcej w porównaniu do kwartału poprzedniego, co oznacza wzrost o 6,8%. Przekroczenie progu 2 mln transakcji w przeciągu kwartału świadczy o rozpowszechnianiu
się na rynku polskim wypłat sklepowych. Rosnąca dostępność do wypłat tego typu oraz świadomość klientów, co do możliwości korzystania poboru gotówki przy kasie sklepowej jest
warunkiem koniecznym do dalszego popularyzowania tej usługi na naszym rynku.
Obecnie średnio dziennie przeprowadzanych jest ok. 23,1 tys. transakcji w skali całego kraju (w
poprzednim kwartale średnio dziennie przeprowadzonych zostało 21,8 tys.). Należy brać pod
uwagę fakt, iż wypłaty sklepowe stanowią niewielką część wszystkich przeprowadzanych transakcji kartowych. W trzecim kwartale jedna wypłata sklepowa przypadała średnio na 92 wypłaty bankomatowe. W trzecim kwartale 2015 r. transakcji cash back dokonano na łączną kwotę 220,7 mln zł, tj. o 18,2 mln zł więcej w porównaniu do poprzedniego kwartału, co stanowi wzrost o 9%.
Średnia wartość pojedynczej transakcji sklepowej dokonywanej przy użyciu karty wynosiła 104 zł.
Usługa jest dostępna na polskim rynku od 2006 r. Umożliwia posiadaczom kart wypłatę gotówki przy okazji płacenia za zakupy w placówce handlowej. Użytkownicy kart mogą wypłacić do 300 zł gotówki, niezależnie od wysokości transakcji bezgotówkowej dokonanej kartą.

- Pn 19:51 Radni Strasburga chcą określać szczury i pluskwy mianem „współbiesiadników”
- Pn 19:44 Kubuś w wersji Immuno
- Pn 18:01 AI zbadała ruch pieszych w Warszawie - pustki w galeriach, wierni w kościołach
- Pn 16:29 Müller: Polska z funduszy unijnych otrzyma 770 mld zł
- Pn 15:05 Specjał z nowym oddziałem w Wągrowcu
- Pn 15:01 Firmy Unilever i Alibaba opracowały maszynę do sortowania plastiku opartą na AI
- Pn 14:59 Od oszczędności po mądre zarządzanie budynkiem. Co oferują zielone magazyny
- Pn 14:55 Zielone budownictwo w sektorze nieruchomości przemysłowych nabiera znaczenia
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Podatek cukrowy zmienił ceny w sklepach: Podrożała nie tylko cola...
- 6 2,5 mld euro sprzedaży Spar Group
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
-
15 odpowiedzi na 15 pytań o tarczę 2.0 PFR
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Magazyn, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 123.00 m², wynajmę magazyn
- Lokal użytkowy, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 33.53 m², wynajmę lokal użytkowy
- Magazyn, Warszawa Bielany (Radiowo), Wólczyńska 133, 316.14 m², wynajmę magazyn
- Mieszkanie, Warszawa, Ul. Lubaszki, 40.50 m², sprzedam mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.