Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Liczba wizyt na stacjach paliw wzrosła o ponad 8 proc. rdr w II kw. 2021 r.

Liczba wizyt na stacjach paliw w II kw. 2021 r. wzrosła o ponad 8 proc. rdr - wynika z badania platformy badawczej UCE Research. Dodano, że liczba unikalnych klientów na stacjach spadła o ponad 15 proc. w 2021 w porównaniu do 2020 r.
Reklama

Z analizy przeprowadzonej przez firmę technologiczna Proxi.cloud i platformę analityczno-badawcza UCE Research wynika, że ruch na stacjach benzynowych od kwietnia do czerwca tego roku wzrósł o 8,5 proc. w porównaniu do analogicznych miesiącach ub.r.

Największy przyrost wizyt na stacjach paliw, o 26 proc., odnotowano w kwietniu br., a najmniejszy, o 1 proc., w czerwcu. Spadła natomiast liczba unikalnych klientów - o ponad 15 proc. w 2021 roku w stosunku do 2020 roku. Za to Polacy pojawiali się na stacjach o 27 proc. częściej.

Jak zaznaczył Mateusz Chołuj z Proxi.cloud, ogólny wzrost najprawdopodobniej jest efektem nastrojów w społeczeństwie. "Podczas pierwszego lockdownu ludziom towarzyszyły większe obawy niż obecnie. Była to sytuacja nowa i nieznana. W tym roku restrykcje były mniejsze, poza tym część respondentów była już zaszczepiona lub zwyczajnie przechorowała wirusa" - wskazał.

Według Adama Grochowskiego z Proxi.cloud wysoki wzrost ruchu na stacjach rdr. w kwietniu br. najprawdopodobniej wynika z tego, że podczas pierwszego lockdownu więcej osób obawiało się zachorowań i przestrzegało obostrzeń.

Z badania wynika, że liczba unikalnych klientów spadła w tym roku o 15,3 proc. rdr, choć Polacy bywali na stacjach częściej - o 27 proc.

W ocenie ekspertów Polacy wyraźnie zmienili nawyki, przesiadając się ze swoich samochodów do komunikacji publicznej, bo poczuli się trochę pewniej od strony epidemicznej. "Większa częstotliwość jednostkowych wizyt może też wynikać z doraźnych potrzeb konsumenckich, niekoniecznie tych paliwowych. Stacje są przecież całodobowe, a w niektórych można nawet zrobić spore zakupy" - wskazali.

Dodali, że patrząc na dane w ujęciach miesięcznych, widać, że zmiany w zakresie unikalnych klientów w tegorocznym kwietniu w porównaniu do zeszłorocznego były na poziome +6,4 proc. Natomiast pozostałe dwa miesiące były na wyraźnym minusie, tj. -17 proc. w maju, -18,3 proc. w czerwcu.

Według Chołuja w kwietniu 2020 r. prawdopodobnie obostrzenia były rzetelniej przestrzegane niż w tym roku. Dodatkowo w kolejnych miesiącach ub.r. pogoda sprzyjała wychodzeniu na zewnątrz. "Natomiast w maju i w czerwcu br. mniej osób pojawiało się na stacjach niż w 2020 r., bo obecnie wciąż wielu pracowników wykonuje swoje obowiązki zdalnie" - ocenił.

Wyniki pochodzą z monitoringu ponad 707,4 tys. dorosłych Polaków, którzy łącznie odbyli ponad 4,2 mln wizyt w 3643 stacjach paliw (Shell, Orlen, Lotos, Circle K, BP oraz Amic) w 16 województwach. Monitoring objął II kwartał br. i analogiczny okres 2020 roku - czytamy. (PAP)

autorka: Longina Grzegórska-Szpyt

lgs/ mk/

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.