Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Liczni sprzedawcy nie znają zmian które niesie nowa ustawa konsumencka

Wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe nie wie, jakie zmiany niesie ustawa konsumencka, która wchodzi w życie 25 grudnia; powinni się do tych zmian przygotować - mówi PAP Julia Mandel z Trusted Shops, firmy zrzeszającej i certyfikującej takie sklepy.
Reklama

"Zmiany w ustawie o prawach konsumenta dotyczą obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców, procedur odstąpienia od umowy. Zmieni się też proces zakupów i procedury w sklepach internetowych. Sprzedawcy powinni już wcześniej do tego się przygotować" - oceniła Mandel.

Jej zdaniem zaletą ustawy jest to, że w przypadku odstąpienia od umowy jest jasno napisane, jakie obowiązki i prawa ma sklep internetowy. "Do tej pory zapisy były niejasne i z tego powodu powstawało wiele sporów" - zaznaczyła.

"Mamy teraz jasno też opisane w ustawie, że koszty odesłania towaru może ponieść konsument, a sklepy - w zakresie prawa do odstąpienia od umowy - mogą wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy, dopóki nie otrzymają towaru" - dodała.

Podkreśliła, że w ustawie jest ponadto zapis regulujący odszkodowanie, jeśli konsument wykorzystuje towar niezgodnie z prawem, np. nosi ubranie, a nie tylko je przymierza.

Pytana, czy sklepy internetowe mają świadomość zmian, jakie niesie ustawa konsumencka, odparła: "Tak i nie. Wiele sklepów internetowych wie, że takie zmiany nastąpią i już teraz się przygotowują. Niestety wielu sprzedawców nie zdaje sobie sprawy ze skali zmian. Sporo z nich myśli, że wystarczy tylko wydłużyć termin na odstąpienie od umowy z 10 do 14 dni. A przecież sprzedawcy muszą w tym zakresie dostosować procedury".

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.