Lidl agentem turystycznym. Sieć uruchamia usługę Lidl Podróże

Dla Lidla to szansa na przełożenie pozytywnych skojarzeń, które klient będzie miał jako uczestnik wojaży krajowych i zagranicznych, na markę sklepów Lidl, a tym samym budowanie przywiązania tych klientów do placówek Lidla.
Od 12 września Lidl Polska jako agent turystyczny będzie sprzedawać wycieczki krajowe i zagraniczne. Polska jest ósmym krajem, w którym Lidl uruchamia taką usługę. Najwcześniej, bo w 2006 roku, wystartowała ona w Niemczech pod nazwą Lidl-Reisen. Obecnie funkcjonuje również w Austrii, Szwajcarii, Holandii, Francji, Rumunii oraz we Włoszech. Co skłoniło sieć handlową do wejścia w branżę turystyczną w Polsce?
– Lidl od początku swojej działalności w Polsce wprowadzał innowacyjne formaty. Tę drogę przechodziliśmy razem z naszymi klientami badając ich potrzeby i zachowania. Zadaliśmy sobie któregoś dnia pytanie, jak doświadczenie zakupowe w naszych sklepach możemy przenieść na inne obszary działalności. Pierwszy raz zaangażowałem się w rozwijanie usługi Lidl Podróże w Rumunii, w której w latach 2011-2015 zajmowałem stanowisko prezesa firmy Lidl. W Rumunii projekt wystartował w 2016 roku, jednak nie miałem możliwości, aby go dokończyć, ponieważ w trakcie przygotowań do jego realizacji zostałem poproszony, aby rozwijać firmę Lidl w Polsce. Po powrocie do kraju zastanawiałem się nad wprowadzeniem takiego konceptu biznesowego u nas, jednak do uruchomienia marki Lidl Podróże potrzebna była osoba z odpowiednią wiedzą i doświadczeniem w branży turystycznej. Taką osobą był Adam Dudziński. Prace nad projektem trwały rok. Cieszymy się, że możemy udostępnić tę usługę także w naszym kraju – tłumaczy Maksymilian Braniecki, prezes Lidl Polska.
Wycieczki sprzedawane będą za pośrednictwem infolinii oraz poprzez stronę www.lidl-podroze.pl. Co dwa tygodnie sieć będzie wydawała katalog z nowymi ofertami wycieczek udostępniany w wersji papierowej we wszystkich sklepach Lidla oraz w formie elektronicznej na stronie internetowej.
Lidl nie będzie sprzedawał wycieczek w swoich sklepach, ponieważ kompetencje osoby sprzedającej wycieczki różnią się od kwalifikacji sprzedawców w sklepach spożywczych. Sklepy będą jedynie kanałem komunikacji.
Czym Lidl Podróże chce wyróżniać się na tle innych agentów turystycznych? Sieć tłumaczy, że oprócz konkurencyjnych cen, mocną stroną jej oferty będą prezentowane w katalogach wycieczki na wyłączność przygotowane przez touroperatorów dla marki Lidl Podróże.
Lidl nawiązał współpracę z biurami Rainbow oraz Volare Travel.
Więcej na portalspozywczy.pl