Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Lidl będzie testować usługę zakupów z ominięciem kas?

Lidl poinformował o wdrożeniu usługi „scan as you shop”, w ramach pilotażu w sklepie w południowo-zachodnim Londynie – informuje The Grocer. Szczegóły usługi zostały usunięte ze strony Lidla wkrótce po ich opublikowaniu.
Reklama
  • Aplikacja Lidla "scan as you shop" przez krótki czas była możliwa do pobrania w Google Play.
  • 23 lipca dyskont złożył wniosek o znak towarowy „Lidl Go” dotyczący „systemów samoskanujących dla klientów”.
  • Według analityków, Lidl będzie nadal testować i uczyć się różnych podejść do sfery digital.

Aplikacja do zakupów z pominięciem kas

Jak tłumaczy The Grocer, usługa ma umożliwić klientom samodzielne skanowanie produktów za pomocą smartfonów podczas zakupów. Korzystając z aplikacji, klienci będą musieli zeskanować kod kreskowy wygenerowany na urządzeniu przy kasie przed dokonaniem płatności.

Wstępna wersja aplikacji na smartfony, o nazwie „Lidl Go”, była dostępna do pobrania 3 sierpnia ze sklepu z aplikacjami Google Play. Po zarejestrowaniu konta – które może być istniejącym kontem w aplikacji lojalnościowej Lidl Plus – klienci mogli „Po prostu skanować przedmioty podczas zakupów” – informuje instrukcja obsługi w aplikacji Lidl Go.

W dniu 23 lipca dyskont złożył wniosek o znak towarowy „Lidl Go” dotyczący „systemów samoskanujących dla klientów”.

Strona warunków korzystania z aplikacji na brytyjskiej stronie internetowej Lidla mówi: „Aplikacja pozwala użytkownikom ‚samodzielnie skanować’ przedmioty podczas zakupów w wybranych sklepach Lidla, a następnie płacić za nie przy kasie za pomocą kodu kreskowego wygenerowanego przez aplikację”.

Regulamin wymienia Fulwell w południowo-zachodnim Londynie jako jedyny oddział, w którym jak dotąd można korzystać z aplikacji.

W odpowiedzi na zapytania ze strony The Grocer Lidl usunął stronę z warunkami korzystania z usługi, a sama aplikacja została usunięta ze sklepu z aplikacjami Google Play. Zdaniem rzecznika Lidla, jest za wcześnie, aby podać dalsze szczegóły dotyczące pilotażu.

Lidl otwarty na projekty digital

Jak ocenia IGD Retail Analisys, pomimo zamieszania nadal jest możliwe uruchomienie usługi. - Usługa eliminuje konieczność skanowania produktów przy kasie, co eliminuje utrudnienie w zakupach – zwraca uwagę Lucy Ingram, Analityk detaliczny.

- Chociaż Lidl instaluje w swoich sklepach coraz więcej kas samoobsługowych, kolejki do kas pozostają problemem dla sprzedawcy. Sytuacja pogorszyła się z powodu ograniczeń związanych z  dystansem społecznym. Zapewnienie kupującym wygodnego alternatywnego rozwiązania będzie kluczem do zachęcenia kupujących do powrotu do sklepu – dodaje.

Jej zdaniem, usługa obniży koszty Lidla, jeszcze bardziej zwiększając efektywność jego  sklepu. Sprzedawca będzie mógł również zebrać więcej danych o kupujących, dając mu lepszy wgląd w swoich kupujących.

- Oczekujemy, że w przyszłości Lidl będzie nadal testować i uczyć się różnych podejść do sfery digital. Kluczem do tego będzie aplikacja Lidl Plus. Uważajmy na nowe koncepcje na różnych rynkach, takie jak niedawno wprowadzone spersonalizowane paragony w Danii, ponieważ w przypadku sukcesu w przyszłości możemy zobaczyć te funkcje w Wielkiej Brytanii – mówi Lucy Ingram.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.