Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Lidl chce mieć wpływ na przyszłość

Lidl Polska wdrożył strategię zrównoważonego rozwoju na lata 2020-2025, która wyznacza priorytety w działaniach CSR firmy.
Reklama

Starania firmy w tym zakresie zostały podsumowane w drugim z kolei Raporcie Zrównoważonego Rozwoju Lidl Polska.

– Nasza strategia CSR wyznacza priorytety w naszej codziennej działalności tj. przeciwdziałanie zmianom klimatu, zmniejszenie zużycia surowców, promowanie zrównoważonej konsumpcji, walka z marnowaniem żywności, poprawa dobrostanu zwierząt – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.

Cztery kluczowe filary odpowiedzialności Lidl Polska

Strategia zrównoważonego rozwoju Lidl Polska została podzielona na cztery obszary:

1. ZASOBY I ROLNICTWO

Przeczytaj także:

Sieć dąży do czynnego wspierania poprawy warunków życia zwierząt gospodarskich, a także wspiera odpowiedzialne rolnictwo. Firma zobowiązała się, że do końca 2025 r. 100% ryb sprzedawanych pod jej marką własną w stałym asortymencie będzie certyfikowanych zgodnie ze standardem ASC/MSC, jak również będzie dążyła do wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego.

2. PRZETWARZANIE I ŁAŃCUCH DOSTAW

Lidl Polska chce przyczynić się do stopniowego ulepszania standardów środowiskowych i społecznych. W tym celu zmniejsza zużycie surowców wszędzie, gdzie jest to możliwe oraz uwzględnia koncepcję recyklingu w swoich procesach produkcyjnych. Ponadto Lidl realizuje strategię REset Plastic, która zakłada, że do 2025 r. firma zmniejszy zużycie plastiku w opakowaniach do 20%, a 100% plastikowych opakowań marek własnych będzie w maksymalnym stopniu zdatnych do recyklingu.

Dodatkowo do 2030 r. Lidl zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80% (w porównaniu z 2019 r.).

 3. PROCESY LIDL POLSKA

Procesy realizowane przez Lidl Polska w centrach logistycznych i sklepach to sposób, w jaki marka uczestniczy w ochronie klimatu, oszczędzaniu zasobów oraz redukcji marnotrawstwa żywności. W swoich obiektach stosuje wiele ekologicznych rozwiązań, w tym m.in.: panele fotowoltaiczne, odzysk ciepła z urządzeń chłodniczych, rekuperację oraz w pełni energooszczędne oświetlenie LED.

Lidl Polska angażuje się również w sprawy dobrostanu i ochrony zdrowia pracowników swoich sklepów oraz biur, którym oferuje dobre warunki pracy, a także bogaty pakiet prawie 20 benefitów. Dla sieci równość płacowa i jej promocja jest priorytetem.

 4. KLIENCI I SPOŁECZEŃSTWO

Celem Lidl Polska jest zapewnienie klientom dostępu do zdrowej żywności. Sieć stale rozszerza ofertę produktów BIO, z certyfikatem Fairtrade, o obniżonej zawartości soli i cukru, a także wprowadza roślinne produkty neutralne dla klimatu oraz rozszerza ofertę artykułów z oznaczeniem „Produkt polski”.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.