PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Lidl deklaruje, że 70% obrotu na asortymencie stałym będzie generować w oparciu o polskie dostawy

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2020 15:19

Lidl deklaruje, że 70% obrotu na asortymencie stałym będzie generować w oparciu o polskie dostawy fot. shutterstock

Sieć Lidl Polska zdradziła swoją strategię CSR na lata 2020-2025. Wśród strategicznych celów jest zapis o tym, że w każdym roku minimum 70% obrotu na asortymencie stałym firma będzie generować w oparciu o produkty od polskich dostawców.


Strategia CSR powstała w oparciu o wyniki analizy istotności tematów dla Lidl Polska przeprowadzonej w ramach Raportu zrównoważonego rozwoju Lidl Polska za lata obrotowe 03.2017-02.2019. W analizie uwzględniono decyzje zarządu Lidl Polska, wnioski ponad 8000 klientów i pracowników Lidla oraz wnioski kluczowych interesariuszy: 

Cele strategiczne firmy na najbliższe 5 lat to:

1. Godne warunki pracy – systematyczne zwiększanie lub przynajmniej utrzymywanie dotychczasowych wskaźników satysfakcji pracowników, utrzymanie spójnej polityki wynagrodzeń przypisanych do stanowisk, utrzymanie benefitów dodatkowych (np. prywatna opieka medyczna, ubezpieczenia grupowe pracowników na preferencyjnych warunkach, świadczenia dla dzieci pracowników)

2. Recykling/opakowania – redukcja plastiku zgodna ze strategią REsetPlastic. 

3. Jakość i bezpieczeństwo produktów – cele szczegółowe zgodne z polityką zdrowie i bezpieczeństwo żywności; m. in. sieć będzie prowadzić minimum 8.000 badań jakościowych asortymentu rocznie przeprowadzonych w akredytowanych laboratoriach; od firma dostawców wymaga o 2/3 mniej pozostałości substancji czynnych w żywności konwencjonalnej niż zalecania KE; do 2025 r. sieć wyeliminuje sprzedaż jajek z chowu klatkowego 

4. Wartości odżywcze produktów i ich wpływ na zdrowie – m. in. obniżenie o 20% soli i cukru dodanych w markach własnych Lidla do 2025 r.

5. Bezpieczeństwo i higiena pracy w każdym roku (w latach 2020-2025)  

 6. Lokalne zakupy – w każdym roku (w latach 2020-2025) minimum 70% obrotu na asortymencie stałym firmy sieć chce generować w oparciu o produkty od polskich dostawców; 

7. Zgodność z prawem 

8. Managment 

9. Niemarnowanie żywności – celem jest minimalizowanie marnowania żywności w sklepach we wszystkich grupach towarowych m.in. kontynuowanie akcji „kupuję nie marnuję” czy współpraca z Caritas Polska oraz Federacją Banków Żywności 

10. Przeciwdziałanie zmianom klimatu 

11. Obywatelska odpowiedzialność – kontynuowanie współpracy z Fundacją Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 

Przypomnijmy, że spółka już w swoim raporcie zrównoważonego rozwoju (za okres od 1 marca 2017r. do 28 lutego 2019 r.) podawała, że ponad 70% obrotu Lidl Polska to obrót produktami od polskich dostawców.

- Nasze nastawienie na współpracę z polskimi producentami przynosi obopólne korzyści. Chcemy mieć pozytywny wkład w polską gospodarkę, a dostępność doskonałej jakości produktów od rodzimych producentów pozwala nam lepiej zarządzać ciągłością dostaw. Firmy, z którymi zaczynamy współpracę, często bardzo szybko zwiększają skalę swojej działalności i rozwijają się wraz z kolejnymi zamówieniami realizowanymi dla Lidla - opisywała sieć w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • Amman 2020-04-23 19:16:51

    m.in. to znaczy 'między innymi, a nie 'minimum' lol

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6586
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.