Lidl i Aldi najlepiej postrzeganymi markami w Wielkiej Brytanii
Lista BrandIndex mierzy publiczne postrzeganie marek na co dzień. Roczne rankingi są tworzone przy użyciu Buzz Score, który daba, czy konsumenci słyszeli cokolwiek dobrego lub złego o marce w ciągu ostatnich dwóch tygodni.
Pierwsze miejsce w najnowszym rankingu zajęła marka Aldi ze średnią oceną Buzz równą 18,1, a na drugim miejscu znalazł się Lidl z wynikiem 14,5.
- Po dobrym roku dla sklepów dyskontowych i imponującym okresie świątecznym, niemieckie supermarkety utrzymują swój status na szczycie listy 10 najlepszych marek YouGov, wzmacniając ich przejście od marek pretendentów do uznanych detalistów - mówi Amelia Brophy, szefowa produkt danych w YouGov w Wielkiej Brytanii.
Jedynymi innymi detalistami, którzy znaleźli się w pierwszej dziesiątce, byli IKEA oraz Marks i Spencer.
Sieć Aldi w Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku po raz pierwszy osiągnęła sprzedaż ponad 10 miliardów funtów, dzięki rekordowym wynikom w okresie świątecznym. Lidl również odnotował rekordowy obrót w tym okresie, ze wzrostem sprzedaży o 16 proc. w grudniu.
Najnowsze dane z Kantar Worldpanel pokazują, że Aldi i Lidl pozostają najszybciej rozwijającymi się sieciami detalicznymi w Wielkiej Brytanii, odnotowując wzrost o 16,8 proc. w ciągu 12 tygodni do 31 grudnia.