Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Lidl i Kaufland deklarują: Redukcja CO2 o 80 proc.

Do 2030 r. Grupa Lidl zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80 proc. w porównaniu z 2019 r.
Reklama

Jednym z głównych obszarów zaangażowania jest m.in. ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych. W 2019 r. Kaufland zrezygnował z jednorazowych toreb zakupowych wykonanych z plastiku, zastępując je alternatywami, m.in. w 80% wyprodukowanych z tworzywa pochodzącego z recyklingu. Do asortymentu wprowadzono również woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sieć modyfikuje także opakowania marek własnych, ograniczając plastik, stosując recyklat czy zwiększając zdolność wykorzystanych surowców do recyklingu.  

Przy budowie i modernizacji kolejnych placówek Kaufland stawia również na innowacyjne rozwiązania służące redukcji zużycia energii oraz emisji gazów cieplarnianych. Wybudowane od  2012 r. placówki są ogrzewane prawie wyłącznie dzięki odzyskowi ciepła odpadowego pochodzącego z instalacji chłodniczych. Sieć stawia również na energooszczędne oświetlenie LED, w które wyposażony jest każdy nowo powstały czy zmodernizowany sklep.

Kaufland sukcesywnie rozszerza asortyment o produkty pochodzące od lokalnych dostawców i producentów, których zaletą jest krótszy łańcuch dostaw, a co za tym idzie — mniejsza emisja dwutlenku węgla. Do transportu owoców i warzyw sieć używa skrzynek wielorazowego użytku EPS – dzięki temu rozwiązaniu w ubiegłym roku Kaufland zredukował emisję CO2 o 4,7 tys. ton.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.