Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lidl i Tesco w sądzie. Walka o logo pochłonie miliony

Lidl i Tesco powalczą w sądzie. Niemiecki dyskonter oskarża Tesco o naruszenie znaku towarowego poprzez używanie logo Clubcard Prices.
Reklama
  • Lidl zamierza pozwać Tesco do sądu. Twierdzi, że największy brytyjski supermarket "skopiował" logo, aby promować swój program lojalnościowy Clubcard.
  • Giganci mają wydać 2,35 miliona funtów, aby wnieść sprawę do sądu.

Niemiecki dyskont będzie twierdził, że Tesco wykorzystało tło znaku towarowego Lidla, które składa się z niebieskiego kwadratu zawierającego żółte kółko z cienką czerwoną obwódką, aby promować Clubcard Prices.

Lidl uważa, że narusza to jego znak towarowy.

Lidl, który w zeszłym roku po raz pierwszy skierował sprawę do sądu z powodu rzekomo podobnie wyglądających znaków, stara się zabronić Tesco używania logo.

Na rozprawie przedprocesowej sędzia Joanna Smith wyjaśniła: „Zasadniczo Lidl mówi, że Tesco celowo stara się wykorzystać reputację Lidla".

Lidl wykorzysta wyniki ankiety konsumenckiej, w której respondentom pokazano sporne tło bez nazwy. Ankieta wykazała, że konsumenci kojarzą logo je z dyskontem.

Rozprawa sądowa będzie sporo kosztowała. Tesco i Lidl są przygotowani

Z dokumentów sądowych wynika, że ​​Tesco opisuje „bezsłowny znak” jako „wytwór wyobraźni prawnej Lidla”.

Szacuje się, że Tesco wyda 1,19 miliona funtów na proces, podczas gdy koszty prawne Lidla wynoszą łącznie 1,17 miliona funtów, co według sędziego odzwierciedla „jak ważny jest spór o markę dla obu stron”.

Termin rozprawy sądowej nie został jeszcze wyznaczony.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum