PARTNER PORTALU

Lidl idzie pod prąd. Handel przede wszystkim stacjonarny

Autor: dlahandlu.pl 12 października 2020 11:42

Lidl rezygnuje z planów wprowadzenia na rynek internetowego sklepu spożywczego w Wielkiej Brytanii. Spółka rozwiązuje właśnie swoje cyfrowe ramię logistyczne i zobowiązuje się skupić się na biznesie stacjonarnym.

Lidl Digital Logistics, które niemiecki dyskont założył w 2018 r., aby zbadać możliwość rozszerzenia handlu  online, jest teraz oficjalnie zamykany - podał "The Grocer".

Wiadomość pojawiła się w momencie, gdy największe sklepy spożywcze w Wielkiej Brytanii, w tym  rywal Lidla, Aldi, starały się rozszerzyć swoją ofertę online podczas pandemii. Aldi wprowadził nową usługę „kliknij i odbierz” oraz rozwijał partnerstwo z Deliveroo.

Lidl zdawał się sugerować, że podąży śladem konkurencji. Dyskonter uruchomił wersję próbną usługi „kliknij i odbierz” w Polsce, nawiązał w Wielkiej Brytanii współpracę z rywalem Deliveroo, firmą Buymie, a pod koniec ubiegłego roku rekrutował szereg stanowisk w branży e-commerce.
Jednak zamknięcie ramienia Digital Logistics sugeruje, że jakakolwiek dalsza znacząca ekspansja w sferze online nie jest obecnie priorytetem sieci.

- Ta część biznesu została założona w 2018 roku, aby pomieścić szereg cyfrowych aktywów logistycznych. Jednak zgodnie z naszym modelem biznesowym, zakładającym utrzymanie prostych i usprawnionych operacji, podjęto decyzję o zamknięciu tego podmiotu prawnego oraz o dalszym odkrywaniu odpowiednich możliwości cyfrowych w ramach istniejącej struktury, tak jak to zrobiliśmy w przypadku aplikacji Lidl Plus. Koncentrujemy się nadal na naszej tradycyjnej działalności, którą postrzegamy jako stwarzającą znaczne możliwości rozwoju - powiedziała rzeczniczka Lidla.

Rynek ocenia, że pomimo wszelkich starań Lidl nie był w stanie znaleźć sposobu na dostawę artykułów spożywczych bez podniesienia cen, które są jego kluczowym wyróżnikiem.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7553

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.