Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lidl idzie za ciosem. Sieć nie oszczędza na inwestycjach w Polsce

Polska jest największym rynkiem dla Lidla w Europie Centralnej i Wschodniej pod względem obrotów. W zeszłym roku obroty tej sieci w naszym kraju wyniosły 13,7 mld zł (3,2 mld euro), co oznacza że Polska odpowiada za 34 proc. obrotów firmy w regionie. Niemiecki dyskonter idzie za ciosem i inwestuje w nowe sklepy, modernizacje, asortyment, pracowników i reklamę. Prześledziliśmy, co działo się w sieci w pierwszych sześciu miesiącach br.
Reklama

Polska liderem w regionie
Szybkie spojrzenie na liczby. Lidl w Polsce osiągnął lepsze wyniki niż jego międzynarodowi konkurenci. Oczekuje się, że Lidl przeskoczy Auchan i znajdzie się na drugiej pozycji wśród największych detalistów. W relacji do Biedronki, analitycy oczekują, że obroty Lidla będą stanowiły 1/3 obrotów portugalskiego dyskontera już w 2021 r. To byłby świetny wynik zważywszy na skalę - Lidl ma ponad 600 sklepów, Biedronka – ponad 2720. 

Lidl vs. Grycan
Jednym z najbardziej elektryzujących rynek wydarzeniem był spór Lidla z firmą Grycan. 1 marca 2017 roku w siedmiu centrach dystrybucyjnych sieci Lidl komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów marki własnej sieci Lidl, Ballino, które – według firmy Grycan Lody od Pokoleń – łudząco przypominają lody Grycana. W kwietniu br. prasę obiegły informacje o pozwie, ale już 26 kwietnia firmy podpisały ugodę kończącą spór sądowy w sprawie opakowań lodów Ballino.
Na mocy zawartego porozumienia, od 22 maja do 31 sierpnia b.r. sieć Lidl będzie mogła sprzedawać lody marki własnej Ballino w dotychczasowych opakowaniach, jednak pod warunkiem, że będą one dodatkowo trwale i wyraźnie oznaczone naklejkami z nazwą marki i jej producenta, tj. firmy Kilargo z siedzibą w Dobroniu, oraz zostaną dodatkowo zapakowane w zaklejony kartonik z nową grafiką. Informacja o producencie lodów Ballino znajdzie się również na etykietkach cenowych we wszystkich sklepach sieci. Kolejne partie lodów Ballino będą już sprzedawane w opakowaniach o nowym wzorze graficznym, do którego spółka Lodziarnie Firmowe nie zgłosiła zastrzeżeń. W związku z podpisaniem ugody, pozew sądowy przeciwko sieci Lidl został wycofany.

9. centrum dystrybucyjne
1 czerwca sieć otworzyła dziewiąte centrum dystrybucyjne. Nowy magazyn będzie dystrybuował produkty do ponad 50 sklepów Lidl na terenie Śląska i Małopolski.
Nowe centrum dystrybucyjne Lidla znajduje się w Gródkowie w gminie Psary przy drodze krajowej 86. Jest to drugi magazyn Lidla na Śląsku.
Ogrom inwestycji pokazują przede wszystkim liczby. Obiekt powstał na działce o wielkości 20 ha i posiada powierzchnię 45 000 mkw. Dzięki inwestycji Lidl utworzył ok. 200 nowych miejsc pracy.
To na pewno nie ostatnie takie centrum Lidla. Pod koniec ubiegłego roku do Starostwa w Mińsku Mazowiecki wpłynął wniosek o pozwolenie na budowę Centrum Dystrybucyjnego Lidl wraz z infrastrukturą techniczną w mieście Kałuszyn.

Podwyżki dla pracowników
Od 1 marca 2017 Lidl zwiększył wynagrodzenia pracowników sklepów średnio o 9 proc. Po podwyżkach pensja na stanowisku pracownika sklepu wynosi 2550 zł – 3300 zł brutto na początku pracy. Już po roku pracy pracodawca gwarantuje wzrost płacy do poziomu 2750 zł – 3500 zł brutto, a po dwóch latach stażu pracy do 3000 zł – 3800 zł brutto. Natomiast wynagrodzenie menadżera sklepu dla osób rozpoczynających pracę na tym stanowisku wynosi 4400 zł – 5000 zł brutto. Po roku analogicznie jak w przypadku pracownika sklepu wzrost wynagrodzenia jest gwarantowany i kształtuje się na poziomie 5000 zł – 5500 zł brutto, a po 2 latach 6300 zł – 6800 zł brutto.

W ślad za podwyżkami pracowników sklepów wzrosły również wynagrodzenia pracowników magazynów. Komisjonerzy rozpoczynający pracę otrzymają płacę w wysokości 2850 zł – 3400 zł brutto, z gwarancją podwyżki po roku pracy do poziomu 3150 zł – 3600 zł brutto. Po 2 latach ich płaca gwarantowana wyniesie 3550 zł – 4000 zł brutto. W przypadku operatora wózka widłowego, początkowa minimalna stawka wynagrodzenia to 3600 zł brutto, z gwarantowanym wzrostem do poziomu od 3800 zł brutto po roku pracy. Z kolei po 2 przepracowanych latach to 4200 zł brutto wzwyż. Podwyżki obejmą również stanowisko dysponenta nocnego. Osoby rozpoczynające pracę na tym stanowisku otrzymają od 4000 zł brutto. Po roku pracy ich wynagrodzenie wzrośnie do minimum 4300 zł brutto, a po dwóch latach ich płaca osiągnie poziom co najmniej 4800 zł brutto.
Lidl podkreśla, że gwarantuje wszystkim pracownikom umowę o pracę. Zasadnicza część zespołu sieci pracuje na pełen etat, a ok. 90 proc. awansów w firmie to awanse wewnętrzne. Jak zaznaczyła Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska, pracownik rozpoczynający pracę wie ile będzie zarabiać po roku pracy oraz jak jego warunki zatrudnienia będą kształtować się w dalszym ciągu.

Ponadto sieć na początku 2017 r. zaopatrzyła swoich pracowników w nowe ubrania wyprodukowane z organicznej bawełny. Na ten cel przeznaczono aż 6,5 mln zł. Lidl przygotował nowe ubrania dla wszystkich pracowników sklepów.

Daria Ładocha zamiast Doroty Wellman
W lutym Lidl rozpoczął nową kampanię reklamową pod hasłem „TRADYCYJNIE czy NOWOCZEŚNIE?”, której ambasadorami zostali szef kuchni Karol Okrasa oraz blogerka Daria Ładocha. Tym samym Lidl zakończył kampanię marketingową „Dorota, Karol i Goście” z udziałem Doroty Wellman. Nową ambasadorką kampanii obok Karola Okrasy zostanie Daria Ładocha – blogerka, autorka dwóch książek kulinarnych: „W mojej tajskiej kuchni” oraz „Gotuj zdrowo dla dzieci”, w której opisała ulubione przepisy dla całej rodziny z uwzględnieniem aspektów zdrowia dla maluchów.
W nowej kampanii TRADYCYJNIE czy NOWOCZEŚNIE? Karol zaprezentuje swoje tradycyjne przepisy w nowy sposób. A Daria nowoczesne podejście do gotowania. Oboje będą co tydzień inspirowali klientów Lidla nowymi pomysłami na tradycyjne i nowoczesne dania z produktów dostępnych w Lidlu.

Otwarcia i modernizacje
Lidl utrzymuje dobre tempo otwarć. W tym roku informaowliśmy m.in. o nowych sklepach w Poznaniu, Gdańsku, Legnicy, Koszalnie, Warszawie, Katowicach, Łodzi.
Lidl nie oszczędza również na modernizacji istniejących obiektów. Tylko w maju firma rozpoczęła remonty ośmiu sklepów. W czerwcu ruszą modernizacje trzech placówek, a w lipcu czterech. Łącznie w ciągu trzech miesięcy rozpoczną się remonty 15 sklepów.
Modernizacje obejmą sklepy w następujących miejscowościach: Myślibórz, Lipno, Pułtusk, Kielce, Warszawa, Ostróda, Głuchołazy, Bytów, Chodzież, Gostynin, Lublin, Rydułtowy, Gryfice, Pyskowice oraz Drawsko Pomorskie.
W 2016 roku sieć Lidl przeprowadziła modernizację w 30 sklepach w całej Polsce. Sieć podkreśla, że będzie kontynuować inwestycje, które trwają już od kilku lat.

Nowe technologie nie tylko w handlu
Lidl regularnie wdraża nowe rozwiązania i udogodnienia. Są to m.in. kasy dostosowane do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy skrócony czas drukowania paragonu, zapewniający szybszą obsługę.
Przy kasach znajdują się także przegrody oddzielające zakupy umożliwiające obsługiwanie większej ilości klientów w jednym czasie. W sklepach funkcjonuje także system nagłaśniania i kierowania za pomocą komunikatów głosowych i świetlnych przy kasach oraz na sali sprzedaży. Klienci obsługiwani są bezpośrednio przez pracowników, ale Lidl nie wyklucza wprowadzenia kas samoobsługowych w przyszłości.
Lidl inwestuje również w obszary nie związane z handlem. Niedawno sieć uruchomiła kolejne trzy stacje do ładowania samochodów elektrycznych i ma więcej klientów, niż Orlen.
Obecnie samochód elektryczny naładować można na stacjach zlokalizowanych przy Lidlach na Puławskiej i Modlińskiej w Warszawie, przy Wilkońskich w Poznaniu oraz w Gródkowie na Śląsku przy centrum dystrybucyjnym sieci. Wszędzie "tankowanie" prądem jest darmowe. Lidl nie zamierza stawiać stacji do ładowania przy każdym nowym sklepie, ale chce rozbudowywać liczbę takich miejsc. Sieć współpracuje przy tym projekcie z firmą ABB.

Ponad 100 marek własnych Lidla
Od początku działalności sieć Lidl stawia na sprzedaż marek własnych. Aktualnie na półkach sieci jest ponad 100 brandów. Najważniejsze to m.in. Pikok, Pilos, Chrupiące z Pieca czy Rzeźnik. W przyszłości sieć zamierza zaskakiwać konsumentów nowymi, oryginalnymi produktami marek własnych, w tym z kategorii zdrowej żywności.
Sieć od kilku lat obserwuje rosnące zainteresowanie zdrową żywnością i wprowadza do sprzedaży nowe artykuły marki własnej, wpisujące się w kategorię produktów mających pozytywny wpływ na zdrowie. Lidl podkreśla, że kierunkiem, na który sieć się otworzyła są także produkty z kategorii „to go” oraz gotowe produkty wymagające jedynie obróbki termicznej. - Z tego względu stworzyliśmy markę „Pomysł na każdy dzień”, w ramach której dostępne są takie artykuły jak: hummus, pierogi, naleśniki, pasty do smarowania, sałatki czy dania obiadowe. Poprzez linię tego typu produktów wychodzimy naprzeciw potrzebom osób, które nie mają zbyt wiele czasu na przyrządzanie posiłków – idealne będą dla nich więc gotowe przekąski i sałatki czy też szybkie do przyrządzenia obiady - podał Lidl.

Get more social
Lidl aktywnie pracuje na postrzeganie swojej marki w mediach społecznościowych. Kanał „KuchniaLidla.pl” na YouTube zgromadził 100 tysięcy subskrybentów. Liczba fanów na oficjalnym fanpage’u Lidl Polska na Facebooku przekroczyła 1 mln.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.