PARTNER PORTALU

Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD wśród najaktywniejszych reklamodawców w czasie świąt

Autor: dlahandlu.pl 25 stycznia 2021 12:21

Lidl, Media Expert i Euro RTV AGD wśród najaktywniejszych reklamodawców w czasie świąt Reklama Lidla z udziałem Karola Okrasy dotarła do 64.63% odbiorców, fot. za YouTube

Specjalne oferty, rabaty i świąteczne promocje – „magia świąt” zdominowała w grudniu przekaz reklamowy w telewizji, radiu i internecie. Gemius sprawdził, które marki reklamowały się w ubiegłym miesiącu najaktywniej.

Analiza przeprowadzona przez Gemius objęła wszystkie typy reklam – a więc zarówno spoty wideo, audio, reklamy display i tekstowe – emitowane w grudniu w telewizji, radiu i kanałach online. Największą aktywność reklamową, wyrażoną w liczbie wygenerowanych kontaktów reklamowych, wykazały firmy z branży Trade (łącznie 45,4 mld ad contacts), na dalszych miejscach uplasowały się marki farmaceutyczne (łącznie 15,7 mld ad contacts) oraz telekomy (łącznie 10,5 mld ad contacts).

Okres świąteczny łączył się z uruchomieniem licznych kampanii promujących bożonarodzeniowe oferty specjalne. Najbardziej intensywne działania reklamowe realizowały popularne sieci sklepów ze sprzętem RTV/AGD – Media Expert i Euro RTV AGD – a także Lidl, Allegro i Plus. W poniższej tabeli zaprezentowane zostały łączne wartości dla wszystkich typów reklam danej marki (wideo, display, tekstowe), w ujęciu cross-mediowym (TV, radio, digital).

Każda z wymienionych wyżej marek zdecydowała się na uruchomienie kampanii świątecznej i to właśnie te reklamy wygenerowały w ich przypadku największą liczbę kontaktów reklamowych w grudniu. W trzech przypadkach przekaz reklamowy wsparły znane twarze: Ofertę Media Expert promowała Cleo, Lidla – Karol Okrasa, natomiast Plusa – Szymon Majewski. Spoty Allegro oraz RTV AGD położyły nacisk na prezentację rabatów i świątecznych okazji.

Spot telewizyjny Media Expert z udziałem Cleo dotarł do 66,8% odbiorców. Świąteczny spot Euro RTV AGD odnotował zasięg na poziomie do 65.86%. Kreacja z udziałem Karola Okrasy, promująca świąteczna ofertę Lidla, dotarła do 64.63% odbiorców.

Analiza działań najaktywniejszych reklamowo marek, obejmująca wszystkie typy kreacji oraz mediów, wskazuje na znaczący spadek liczby kontaktów reklamowych w Wigilię i w czasie Świąt Bożego Narodzenia. Nie jest to niezwykłe zjawisko – wstrzymanie działań reklamowych na okres świąteczny powtarza się co roku dając Polakom wytchnienie od reklam.  Po świętach elektromarkety, a w szczególności Euro RTV AGD, zintensyfikowały swoje działania reklamowe czyszcząc magazyny. 28 grudnia kreacje tej marki wygenerowały aż 235 992 223 kontaktów reklamowych, a więc najwięcej w skali całego miesiąca.

Działania reklamowe pozostałych marek utrzymywały się – poza świątecznym spadkiem – na zbliżonym poziomie przez cały miesiąc, przy czym zdecydowanie największa aktywnością w grudniu wykazywał się Media Expert. Lidl intensyfikował działania reklamowe cyklicznie – we wszystkie soboty miesiąca poprzedzające niedziele handlowe, a więc 5, 12 i 19 grudnia. Dodatkowo zwiększył też aktywność tuż przed świętami.

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • maryla 2021-02-03 21:18:46

    No akurat reklam Media Expert nie sposób pominąć i zawsze ludzie o nich gadają w kółko

  • Philip 2021-01-29 20:14:29

    Akurat reklamy Media Expert zapadają w pamięć - przynajmniej ja wszystkie pamiętam i będę długo pamiętał

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)





BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8295
Ilość aktualnych ofert: 488070

POLECANE OFERTY

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    18,99

  • Śr

    17,11

  • Min

    12,99

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.