PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu: EY

Lidl Polska: Chcemy otwierać ok. 40 sklepów rocznie

www.portalspozywczy.pl 24 października 2012 21:28

Lidl Polska: Chcemy otwierać ok. 40 sklepów rocznie

- Obecnie mamy w Polsce ponad 450 sklepów i systematycznie szukamy nowych lokalizacji pod nowe placówki handlowe - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska,

Jaki będzie ten rok dla handlu w Polsce? Wszystko wskazuje, że najbliższe miesiące będą trudne?

Nie chciałbym się wypowiadać na temat kondycji innych sieci handlowych. W przypadku sieci Lidl sytuacja jest naprawdę dobra, Firma się rozwija w tempie w jakim założyliśmy, Notujemy wzrost obrotów a liczba klientów systematycznie rośnie. Podsumowując, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

Jednak spowolnienie gospodarcze, uderza w portfel klienta i zmienia zwyczaje zakupowe. Widać to w sklepach Lidla?

Nasi klienci stają się coraz bardziej świadomi i oprócz ceny oczekują przede wszystkim produktów wysokiej jakości. Naszym zadaniem jest utrzymanie odpowiedniej relacji ceny do jakości, Nad tym cały czas pracujemy. Jednocześnie systematycznie rozwijamy asortyment w naszych sklepach, Pracujemy nad nowymi produktami i nad tymi które już mamy w ofercie.

Trudno jednak utrzymać wysoką jakość i niską cenę, w przypadku szalejących cen surowców rolnych na światowych rynkach.

Rzeczywiście na rynkach surowcowych sytuacja jest bardzo dynamiczna co dla wszystkich uczestników rynku jest wyzwaniem. Lidl ma wyspecjalizowany dział który zajmuje się zawieraniem kontraktów i robi to w taki sposób aby niwelować efekty gwałtownych zmian cen surowców na rynku. Nasi specjaliści starają się kupować towary wtedy gdy jest najtaniej, To pozwala nam utrzymać stabilny poziom cen w sklepach. To widać w naszych badaniach, Systematycznie porównujemy ceny w naszych sklepach i placówkach handlowych konkurencji, Pokazują one że Lidl jest bardzo konkurencyjny w stosunku do oferty na rynku.

W jakich kategoriach Lidl widzi największe możliwości zwiększenia sprzedaży?

Pracujemy nad wszystkimi kategoriami: produktami świeżymi, asortymentem suchym i nonfood. W każdej kategorii staramy się być lepsi niż konkurencja. Możemy to robić m.in. dlatego, że nie mamy tak szerokiej oferty jak większość sieci wielkopowierzchniowych. Ograniczony asortyment pozwala się skupić nad wypracowaniem najlepszej relacji jakości do ceny.

Lidl poszerzył ofertę o świeże, wypiekane w sklepie pieczywo. Czy testy projektu zostały już zakończone?

Cały czas prowadzimy testy związane z wypiekiem pieczywa na miejscu w sklepach. Projekt jest prowadzony w wielu miastach Polski a jego wyniki podlegają ciągłemu procesowi analizy.

Jak wyglądają plany inwestycyjne Lidla na lata 2012 i 2013?

Obecnie mamy w Polsce ponad 450 sklepów i systematycznie szukamy nowych lokalizacji pod placówki handlowe. W poprzednich latach rozwijaliśmy sieć w tempie ok. 40 sklepów rocznie. Chcielibyśmy to tempo utrzymać w latach kolejnych. Na przyszłość Lidla w Polsce patrzymy bardzo optymistyczne.

Czy Lidl tak jak inne sieci handlowe będzie chciał mocniej inwestować w większych miastach?

Jesteśmy obecni w całej Polsce, Będziemy otwierać sklepy w dużych miastach jak i mniejszych miejscowościach, Wszędzie tam gdzie uznamy, że warto otworzyć nasz sklep.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 5863
Ilość aktualnych ofert: 439682

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,29

  • Śr

    3,55

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.