Lidl przyznał nagrodę za ekologiczny projekt

Przez wiele tygodni ponad 3200 uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono kilkaset przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po pomoc zwierzętom.
We wrześniu 2022 r. ruszyła trzecia edycja programu Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska. Młodzież uczestnicząca w programie realizuje projekty społeczne na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic Grupy Schwarz. Strategia ta wynika ze świadomości odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację oraz edukację.
W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, Lidl Polska jako partner olimpiady przyznał nagrodę specjalną dla zespołu, który wykazał się szczególnym zaangażowaniem i pomysłowością w obszarze redukcji plastiku. Czek na kwotę 5000 zł odebrał zespół licealistek z Krakowa z projektu „invECO”. Zespół został nagrodzony za przemyślaną strukturę projektu obejmującą cztery elementy: uświadamianie, edukację, inspirowanie i działanie. Przeprowadził wiele działań edukacyjnych w temacie redukcji plastiku i gospodarki obiegu zamkniętego w tym warsztaty w szkołach, podcasty, open change event – promujący użycie przedmiotów z drugiego obiegu, publikacje w social mediach oraz konkursy. Działania realizowane w ramach projektu dotarły do ponad 50 tysięcy odbiorców.
Lidl Polska zobowiązał się do zmniejszenia zużycia plastiku. Termin realizacji przyjętych w ramach strategii REset Plastic zobowiązań to 2025 r.