Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lidl rusza z własnym systemem znakowania mięsa

Jak czytamy w "Rzeczpospolitej", niemiecka sieć sklepów dyskontowych Lidl rusza z własnym systemem znakowania mięsa. Od kwietnia wszystkie świeże produkty mięsne marki Lidl, bez względu na to, czy chodzi o mięso wieprzowe, wołowe, kurze czy indycze, mają być oznakowane rodzajem „kompasu” informującego o rodzaju chowu – podał koncern.
Reklama

System Lidla ma się opierać na znakowaniu stosowanym w przypadku jajek. Stopień 1: „hodowla w oborze lub chlewie” będzie oznaczał, że zwierzęta były hodowane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Drugim będzie stopień „hodowla w oborze lub chlewie plus”, którym Lidl gwarantuje, że zwierzę miało więcej miejsca i lepsze warunki życia. Trzeci stopień oznacza także wybieg na zewnątrz i niestosowanie genetycznie modyfikowanej paszy, a stopień czwarty „bio” odpowiada warunkom ekologicznej hodowli.

Lidl oczekuje, że konsumenci będą częściej sięgali po produkty wskazujące na lepsze warunki życia zwierząt i w ten sposób przyczynią się do poprawy warunków hodowli. Dyskonter dąży do tego, by w początkach 2019 r. połowa jego mięsnych produktów osiągnęła co najmniej drugi stopień. Docelowo ma to dotyczyć całego mięsnego asortymentu marki Lidl.

Więcej w Rzeczpospolitej

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum