Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lidl rzuci wyzwanie Żabce? Sieć chce sprzedawać więcej kawy na wynos

Lidl w Polsce eksperymentuje z nowymi konceptami, dotyczącymi kawy na wynos i słodkich przekąsek. Niemiecki detalista dostrzega duży potencjał w tym segmencie. Nie bez przyczyny - Polacy najchętniej kupują kawę na wynos na stacjach Orlen i w Żabce.
Reklama

Jak pisze na swoim profilu na LinkedIn Sebastian Rennack, ekspert ds. handlu "Lebensmittel Zeitung", zmiany można zauważyć w sklepie Lidla w poznańskim centrum Avenida, zlokalizowanym blisko dworców PKP i PKS oraz niedaleko siedziby detalisty. Przy wejściu do placówki Lidl umieścił  wyroby cukiernicze w stałej chłodziarce obok działającego już kącika kawowego "Lidl-to-go". Po lewej stronie umieszczone kolejne, tymczasowe, stanowisko z ciastkami.

Lidl widzi potencjał w kawie na wynos, fot. LinkedIn/Sebastian Rennack
Lidl widzi potencjał w kawie na wynos, fot. LinkedIn/Sebastian Rennack

Z kolei w Łodzi detalista umieścił kącik kawowy tuż przy wejściu do sklepu, w pobliżu piekarni.

Kawa na wynos osobną jednostką SKU

W nowo wdrożonych kasach samoobsługowych dostępna jest osobna jednostka SKU dla „kawy na wynos”. Ikona papierowego kubka „kawa” znajduje się pod sekcją piekarni. Dotyczy to również sklepów, które (jak dotąd) nie oferują kawy na wynos. - To wyraźny znak, że Lidl pracuje nad nową koncepcją. Ponadto niedawno Lidl przeprojektował oznakowanie piekarni, aby położyć większy nacisk na słodkie przekąski - zauważa Sebastian Rennack.

Kawa na wynos w kasach samoobsługowych Lidla, fot. LinkedIn/Sebastian Rennack
Kawa na wynos w kasach samoobsługowych Lidla, fot. LinkedIn/Sebastian Rennack

W marcu br. Grupa Schwarz uruchomiła własną palarnię kawy w Rheine w Niemczech. Jej wydajność to 50 tys. ton rocznie.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum