Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lidl sadzi łąki kwietne przy sklepach i magazynach

Lidl podjął się sadzenia łąk kwietnych na obszarach graniczących ze swoimi sklepami i centrami dystrybucji. Obecnie takie łąki znajdują się już przy placówkach m.in. w Lublinie, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim, Warszawie oraz we Wrocławiu. W kolejnych latach będzie ich jeszcze więcej – firma planuje zasiać kwiaty na powierzchni ok. 114 000 m2.
Reklama

Największa z zasadzonych łąk – przy Centrum Dystrybucyjnym Lidl w Dobroszycach – ma prawie 80 000 m2. To część ambitnej strategii CSR firmy na lata 2020-2025, w ramach której Lidl podejmuje działania w zakresie poszanowania bioróżnorodności, ochrony klimatu oraz zasobów.

Wraz z nadmierną eksploatacją zasobów naturalnych i rosnącym zanieczyszczeniem powietrza, gleby oraz wód, zagrożona została różnorodność biologiczna. Jest to jedno z pięciu najpoważniejszych ryzyk kolejnej dekady, wymienionych w ostatnim raporcie World Economic Forum (WEF). Nie bez przyczyny w ciągu ubiegłych ok. 40 lat światowe populacje dzikiej fauny i flory zmniejszyły się o średnio 68 proc., a milion gatunków roślin i zwierząt jest zagrożonych wyginięciem w ciągu następnych dziesięcioleci – wśród nich ponad 40 proc. gatunków owadów, również zapylających, jak: motyle, ćmy, pszczoły i chrząszcze. To poważne zagrożenie dla ilości i jakości pożywienia, a ostatecznie – globalnego łańcucha dostaw i stanu branży spożywczej.

Zabraknie owoców i warzyw, nie będzie orzechów

Dlaczego liczba i różnorodność owadów w Unii Europejskiej z roku na rok drastycznie spada? Wpływ na pogarszającą się sytuację mają: intensywna gospodarka rolna, stosowanie pestycydów i nawozów, ale też degradacja gleby spowodowana suszą, emisją zanieczyszczeń pyłowych i gazowych oraz inne zmiany klimatu. Brak owadów zapylających oznacza natomiast odejście od upraw bogatych w substancje odżywcze, takich jak orzechy, warzywa czy owoce.

W odpowiedzi na narastający problem sieć handlowa Lidl, która jako pierwsza w Polsce podjęła się sadzenia łąk kwietnych na obszarach wokół swoich sklepów i centrów dystrybucji. W ten sposób powstały już łąki w Lublinie, Opolu Lubelskim, Ustroniu Morskim, Warszawie, Swarzędzu, Tczewie, we Wrocławiu oraz przy Centrum Dystrybucyjnym Lidl w Dobroszycach, których łączna powierzchnia wynosi obecnie ponad 10 100 m2. Docelowo w Polsce mają one zajmować ok. 114 000 m2 – to powierzchnia równa ponad 437 kortom tenisowym.

Piękne i pożyteczne

Pracownicy Lidla wierzą, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy. Wśród swoich priorytetów sieć wymienia m.in.: redukcję emisji operacyjnych Scope 1 i 2 o 80 proc. (w porównaniu z 2019 r.), ochronę zasobów (w tym przyjęcie polityki wodnej) czy np. prowadzenie gospodarki obiegu zamkniętego. Ostatnie wiąże się z ambitną strategią „REset Plastic”, celem której jest zmniejszenie do ok. 20 proc. zużycia plastiku w opakowaniach marek własnych i przystosowanie ich do maksymalnego recyklingu do 2025 r.

Obraz3.jpg
Obraz3.jpg

Łąka przy sklepie Lidl w Warszawie, ul. Juranda ze Spychowa

Obraz4.jpg
Obraz4.jpg

Łąka przy sklepie Lidl w Opolu Lubelskim, ul. Fabryczna

Obraz5.png
Obraz5.png

Łąka przy sklepie Lidl w Swarzędzu, ul. Polna

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum