Lidl z rekordowymi udziałami na ogromnym rynku

Ceny żywności w ciągu czterech tygodni do 27 listopada wzrosły o 14,6%, co oznacza spadek o 0,1 punktu procentowego w stosunku do rekordowego poziomu w październiku. To też pierwszy spadek od 21 miesięcy.
Sprzedaż artykułów spożywczych na wynos wzrosła o 5,9% rok do roku w ciągu 12 tygodni do 27 listopada 2022 r., co stanowi najszybszy poziom wzrostu od marca 2021 r.
Rosną udziały Lidla i Aldiego w brytyjskim rynku
Według danych firmy Kantar, Aldi i Lidl nadal rozwijały się najsilniej w ciągu ostatnich 12 tygodni, otwierając nowe sklepy w całej Wielkiej Brytanii.
Sprzedaż Lidla rok do roku wzrosła o 22,0%, a detalista zwiększył udział w rynku do rekordowych 7,4%.
Dodatkowe 1,5 mln gospodarstw domowych zrobiło zakupy w Aldi w porównaniu z 2021 rokiem - sprzedaż detalisty wzrosła o 24,4%, a udziały w rynku to już 9,3%.
Marki własne pożądane przez konsumentów
Fraser McKevitt, szef działu sprzedaży detalicznej i konsumenckiej firmy Kantar, zauważa rosnąca sprzedaż produktów marek własnych.
- Sprzedaż najtańszych linii marek własnych wzrosła o 46,3%, ale ludzie wciąż nie chcą sobie odmawiać smakołyków o tej porze roku, co napędza wzrost marek własnych premium - wzrost w listopadzie o 6,1% do 461 milionów funtów - powiedział.
Mimo, iż wzrost cen żywności nieco spowolnił, kupujący będą musieli wydać dodatkowe 60 funtów w grudniu, aby kupić te same produkty, co w zeszłym roku.
McKevitt spodziewa się, że grudzień będzie rekordowym miesiącem, w którym sprzedaż po raz pierwszy przekroczy 12 mld funtów.