PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY

Lidl zyskuje udziały w rynku kosztem Tesco. Brytyjczycy zaczęli kupować więcej

Autor: dlahandlu.pl 3 marca 2020 11:00

Sainsbury's jako jedyny przedstawiciel tzw. Wielkiej Czwórki odnotował wzrost sprzedaży rok do roku w ciągu ostatnich 12 tygodni, podczas gdy rywale stracili udział w rynku na rzecz niemieckich dyskontów - Aldiego i Lidla.

Według danych firmy Kantar, sprzedaż w Sainsbury's wzrosła o 0,3 proc., podczas gdy lider rynku, sieć Tesco zanotowała spadek o 0,8 proc., Asda miała sprzedaż niższą o 1,2 proc., a Morrisons zaliczył spadek o 2 proc.

Sieć Sainsbury's poinformowała, że wzrostowi sprzedaży pomogli nowi klienci, więcej wizyt w jej sklepach i wprowadzenie programu „Nectar Prices”.

Sprzedaż w Lidlu wzrosła w tym okresie o 10,5 proc. dzięki otwarciu nowych sklepów od świąt Bożego Narodzenia.

Co-oop odnotował wzrost sprzedaży o 2,4 proc., Marks & Spencer o 1,3 proc., a Iceland o 1,7 proc.

Firma badawcza Nielsen podała, że pomimo niesprzyjającej pogody, sprzedaż w tygodniu kończącym się 15 lutego wzrosła o 1,6 proc.

- Brytyjscy detaliści spożywczy powinni być zadowoleni, bo zdaje się, że od czasu najniższego wzrostu w okresie świątecznym od 2014 roku, w końcu widać poprawę. Chociaż konsumenci nie są pewni swoich zamiarów związanych z wydatkami, wyniki z Walentynek dowodzą, że nadal są skłonni wydawać więcej na żywność premium i prezenty - powiedział Mike Watkins, szef działu sprzedaży detalicznej i biznesu w Nielsenie.

Walentynki pomogły zwiększyć sprzedaż w wielu kategoriach w ciągu ostatnich czterech tygodni, w tym słodyczy, których sprzedaż wzrosła o 4,8 proc., produktów do kąpieli - wzrost o 11 proc., mikserów alkoholowych (wzrost o 10 proc.).

Brytyjczycy wydali ponad 104 mln funtów na świeże kwiaty cięte na Walentynki - o 2,3 mln funtów więcej niż w ubiegłym roku - i ponad 26,5 mln funtów na karty podarunkowe, co stanowi wzrost o 13 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Tymczasem Kantar podał, że sprzedaż środków do dezynfekcji rąk wzrosła w lutym o 255 proc., a mydła w płynie o 7 proc., gdyż klienci starali się uchronić przed epidemią koronawirusa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6026
Ilość aktualnych ofert: 512634

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    1,79

  • Śr

    0,97

  • Min

    0,79

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.