Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Lindt vs Lidl. Kto wygrał sądową batalię o wielkanocnego zajączka?

Sieć Lidl nie może już sprzedawać złotych czekoladowych zajączków wielkanocnych, ponieważ wyglądają zbyt podobnie do luksusowej czekolady Lindt & Sprüngli.
Reklama

Według producenta czekolady premium Lindt & Sprüngli, słodycze Lidla są zbyt podobne do ich produktu.

Sądowa walka o wielkanocnego króliczka. Lidl vs Lindt

Po latach sądowych batalii szwajcarski sąd orzeka na korzyść producenta czekolady. Lidl nie może już sprzedawać czekoladowych złotych króliczków i musi zniszczyć cały pozostały zapas. Podobno sama czekolada nadal może być używana, na przykład przez roztapianie.

Orzeczenie poprzedziła długa batalia prawna. W końcu szwajcarski producent czekolady  wykazał, że złoty królik jest powszechnie rozpoznawany przez opinię publiczną i że ludzie mogą pomylić te dwa produkty, pomimo pewnych różnic, donosi The Guardian.

 

 

Złoty króliczek należy do Lindt

Dla Lindt & Sprüngli czekoladowe zajączki są jednymi z najlepiej sprzedających się produktów, dlatego w ostatnich latach marka kilkakrotnie występowała do sądu, aby wytoczyć pozew o podrabianie. Zające zawinięte w złotą folię i z dzwoneczkiem na szyi doprowadziły nawet do sprawy sądowej przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości. 

Lindt sprzedaje swoje czekoladowe zajączki zawijane w złotą folię od 1952 roku. Kształt, opakowanie, detale aż po srebrny dzwoneczek na czerwonym szaliku są synonimem marki

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (2)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum