Reklama
Partner serwisu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Listopad w handlu: Piotr i Paweł nie składa broni, menedżerowie zmieniają sieci

- Wracamy do gry – twierdzi Marek Miętka, prezes Piotra Pawła. Czy sieci uda się faktycznie wyjść z impasu? Co dalej z ograniczeniami w handlu? PiS złożył już projekt nowelizacji ustawy, która ma uderzyć w sklepy ,,udające” placówki pocztowe. Co jeszcze działo się w listopadzie?

Reklama

Piotr i Paweł wraca do gry?

Na właściwe tory próbuje powrócić Piotr i Paweł, który już od blisko roku poszukuje inwestora strategicznego. W minionym miesiącu sieć ogłosiła podjęcie pewnych działań.

Przy okazji Święta Niepodległości detalista wystartował z nową kampanią promocyjną, w której podkreślał, że jest polską siecią z tradycjami. – To nie koniec zmian i wyjścia do konsumentów, jakie szykuje sieć Piotr i Paweł – już niedługo startuje nowy program lojalnościowy i remodeling punktów sprzedaży z otwarciem nowego wzorcowego sklepu sieci w Poznaniu – mówił prezes Marek Miętka.
Kilka dni później prezes delikatesowej sieci zadeklarował, że PiP wraca do gry. - Piotr i Paweł wychodzi na prostą. To widać zarówno w naszych sklepach, jak i po akcjach marketingowych. Piotr i Paweł ma być jak najbliżej klientów i ich potrzeb – podkreślił.

– Zatowarowanie sklepów znacząco się poprawiło, liczba dostawców rośnie z każdym tygodniem, a zobowiązania do nich są regulowane na bieżąco – mówił w rozmowie z naszym serwisem Aleksander Rosa, rzecznik Piotra i Pawła. Obecnie ponad 200 podmiotów dostarcza towary do magazynu logistycznego Piotra i Pawła, a ponad 1250 - bezpośrednio do sklepów.

Zaznaczył, że spółka nie podpisuje z dostawcami umów długoterminowych. – Obecnie sukcesywnie odświeżamy umowy z poszczególnymi dostawcami – mówił Aleksander Rosa. Od początku roku sieć zamknęła ponad 40 sklepów, 5 sprzedała sieci Biedronka, a 3 sieci Carrefour. Piotr i Paweł obecnie zarządza 98 sklepami. Docelowo firma zamierza ograniczyć sieć do 70 placówek.

Carrefour w koalicjach

Pod patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi przedstawiciele sieci Carrefour wraz z przedstawicielami Polskie Izby Żywności Ekologicznej, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz stowarzyszenia EKOŁAN powołali Koalicję na rzecz Rozwoju Rynku Żywności Bio. Celem jej działania będzie podjęcie inicjatyw prowadzących do budowy rynku żywności bio i wdrożenie rozwiązań, rozwój tego rynku w Polsce oraz podniesienie poziomu wiedzy wśród uczestników rynku bio.

Sieć zaskoczyła też klientów współpracą z MediaMarkt. 22 listopada br. ruszył jej sklep na wydzielonej powierzchni hipermarketu Carrefour w Galerii Wileńskiej.

Francuski detalista zapowiedział także przyspieszenie rozwoju sklepów w modelu ajencyjnym. Jest to reakcja sieci związana z pojawieniem się na rynku nowej grupy osób, zainteresowanych tymczasową pracą na etacie, aby po zdobyciu doświadczenia prowadzić własne sklepy franczyzowe.

Karuzela kadrowa kręci się…

Duże zmiany kadrowe zaszły w polskim oddziale Carrefoura. Ronan Martin, dyrektor operacyjny i wiceprezes zarządu Carrefour Polska po 10 latach spędzonych w naszym kraju, został dyrektorem ds. nieruchomości w centrali sieci we Francji. Z kolei Bożena Nawara-Borek, dyrektor ds. e-commerce, została e-commerce managerem w firmie Swarovski.

Dariusz Wcisło dołączył do Eko Holdingu (spółki zależnej Eurocashu) jako członek zarządu i dyrektor generalny. W latach 2004-2016 był związany z Tesco, w ostatnim czasie jako dyrektor operacji. Do Eko Holdingu trafił też Paweł Pietkun, związany przez kilkanaście lat z Tesco.

Z zarządem Eko Holdingu rozstała się Beata Szczytowska, członek zarządu, a także Pedro Martiho, prezes zarządu, który w ostatnim czasie został prezesem zarządu spółki zależnej Mila (w miejsce Artura Góralczyka). Jego miejsce zajął Rui Amaral, który przeszedł z rady nadzorczej. Do rady powołany został natomiast Przemysław Ciaś, członek zarządu Eurocashu.

Witold Baran, długoletni menedżer w Tesco, został szefem działu zakupów w Netto Polska. Daniel Grabka, przez ostatnie 7 lat dyrektor zakupów Netto Polska w czerwcu br. został dyrektorem marki własnej w centrali koncernu Salling Group w Danii. Od czerwca do listopada stanowisko dyrektora zakupów pełnił przejściowo Christian Toft z centrali firmy.

W KRS spółki Tesco Polska pojawiła się z kolei informacja, że Jason Davies oraz Marek Slanina zostali wpisani jako członkowie rady nadzorczej firmy. Jednocześnie z rady nadzorczej do zarządu przeszła Elżbieta Gołąb, dyrektor personalna firmy. W tym samym czasie Martin Behan z członka zarządu awansował na wiceprezesa zarządu.

Zmiany zaszły również w Stokrotce. Członkiem zarządu spółki i jej wiceprezesem został Kęstutis Gailius. Zmieniła się również rada nadzorcza Emperii. Poza nią znaleźli się: Artur Laskowski, Jarosław Wawerski, Artur Kawa, Michał Kowalczewski, Aleksander Widera. Ich miejsce zajęli: Vygintas Šapokas, Arunas Zimnickas, Dalius Misiunas, Karol Szymański oraz Marcin Jasiński.

Roszady kadrowe nie ominęły sieci Mila. Z radą nadzorczą pożegnali się: Robert Kasner, Stanisław Sosnowski, Robert Załęski, Emil Daciuk i Artur Kasner. Ich miejsce zajęli przedstawiciele nowego właściciela - Eurocashu: Katarzyna Kopaczewska, Jacek Owczarek i Rui Amaral. Zbigniew Wysocki i Arkadiusz Kęsicki pozostali w zarządzie sieci.

Netto 3.0

Netto ruszyło z konceptem 3.0. Pierwszy taki sklep został otwarty w gdańskiej Galerii Madison, a kolejne – w Szczecinie i Goleniowie. Placówki przeszły całkowity remodelling zgodnie z założeniami konceptu 3.0 i zyskały zupełnie nową jakość.

Netto w najnowszej odsłonie to nowoczesne i przestronne miejsce, nawiązujące w swojej stylistyce do skandynawskiej estetyki. Koncept 3.0 zakłada dostarczenie klientom wyjątkowego doświadczenia zakupowego: poszerzona i wyeksponowana oferta świeżych warzyw i owoców, szeroka gama produktów bezglutenowych, bezlaktozowych, bezcukrowych oraz z certyfikatem BIO, produkty To Go ze świeżymi sałatkami, sokami i przekąskami – to rozwiązania oraz asortyment dostosowany do najnowszych trendów i potrzeb konsumentów.

Dino wciąż na fali

Dino, polska sieć marketów spożywczych, odnotowała w okresie styczeń-wrzesień br. przychody na poziomie 4,3 mld zł, czyli o 1 mld zł wyższe niż o rok wcześniej (+32 proc.) Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w tym okresie +12,4 proc. r/r. W tym samym okresie Grupa zainwestowała 466 mln zł w dalszy rozwój sieci sklepów. W ciągu 9 miesięcy Dino otworzyło 120 nowych sklepów.

Współpracę z siecią zapowiedziała firma InPost, która postawi swoje Paczkomaty przy wybranych sklepach Dino. To kolejne partnerstwo InPost – sieć rozbuduje się także o lokalizacje przy sklepach Lidl.

Delko na zakupach

Delko S.A. chce rozbudować segment detaliczny. 8 listopada spółka podpisała przedwstępną warunkową umowę sprzedaży 51.751 tys. udziałów spółki A&K HURT-MARKET Sp. z o.o. z siedzibą w Mielcu co stanowi 50 proc. kapitału zakładowego ww. spółki za cenę zakupu wynoszącą 7 mln zł.

Tego samego dnia podpisano także warunkową przedwstępną umowę zakupu 1.250.000 szt. akcji imiennych uprzywilejowanych (na każda 1 akcję przypadają 2 głosy na Walnym Zgromadzeniu ) serii A o wartości nominalnej 1 zł w kapitale zakładowym spółki Słoneczko S.A. z siedzibą w Zielonej Górze, wynoszącym 1,25 mln zł co stanowi 100 proc. tego kapitału, za cenę zakupu wynosząca 3 mln zł.

Z kolei 21 listopada Delko S.A. zawarła przedwstępna warunkową umowę sprzedaży 3.001 tys. udziałów w spółce Megana Sp. z o.o. (prowadzi sieć sklepów spożywczych Avita) z siedzibą w Krakowie, stanowiących 100 proc. kapitału zakładowego spółki oraz 1 udziału w spółce Kama Sp. z o.o., za cenę zakupu wynoszącą 2,8 mln zł. Jak podaje spółka w raporcie, akwizycje mogą mieć wpływ na przyszłe wyniki spółki.

12 listopada wolnym dniem, zakaz handlu wciąż ,,na tapecie”

12 listopada był w tym roku dniem wolnym dla pracowników handlu. Taką decyzję podjęto w związku z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Do tego dnia w tym roku odnosiła się ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę. Decyzja wzbudziła kontrowersje.

Podobnie było w przypadku innej propozycji. Posłowie PiS wnieśli projekt nowelizacji ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i święta. Nowelizacja ma między innymi spowodować, że sklepy nie będą mogły udawać placówek pocztowych. - Mam nadzieję, że nowe przepisy wejdą w życie z początkiem marca - powiedział poseł Prawa i Sprawiedliwości Janusz Śniadek.

Resort pracy pozytywnie wypowiedział się o noweli. Przedstawiciele pracodawców nie szczędzą projektowi słów krytyki.

Maxima skupi się na Polsce

Maxima Grupė zdecydowała się założyć nową firmę Maxima International Sourcing, która będzie koncentrować kompetencje zakupowe. Nowa firma będzie świadczyć usługi agencyjne dla sieci handlowych należących do Maxima Grupė w krajach bałtyckich, Polsce i Bułgarii, rozwijać marki własne i prowadzić działalność hurtową. Firma zostanie założona na początku przyszłego roku.

Podczas XI Forum Rynku Spożywczego i Handlu Maxima zapowiedziała, że planuje otworzyć 120-140 nowych sklepów na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Wiele z nich zostanie otwartych właśnie w naszym kraju.

Eurocash ze zgodą na sprzedaż PayUp

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał decyzję o wyrażeniu zgody na nabycie przez Polskie ePłatności akcji PayUp. Pod koniec września spółka Polskie ePłatności, wchodząca w skład grupy OPTeam, zawarła przedwstępną umowę kupna 100 proc. akcji PayUp, należącego do Eurocash. Cena sprzedaży została ustalona na 110 mln zł.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (6)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum