PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Lody impulsowe wróciły do łask

Autor: dlahandlu.pl 21 sierpnia 2020 11:09

Lody impulsowe wróciły do łask fot. materiały prasowe Koral

Pandemia koronawirusa zamroziła handel, w branży lodowej najbardziej ucierpiał segment HoReCa, czyli lody na gałki, pozostałym nie sprzyjała również pogoda zatem prognozy sprzedażowe nie były optymistyczne i bardzo niepewne. Mimo spekulacji o nieodwracalnej zmianie przyzwyczajeń konsumentów, po nadejściu upalnych dni, Polacy znów wrócili do swoich ulubionych smaków i rodzajów lodów. Najbardziej czekaliśmy na lody gałkowe – według danych firmy Koral ich sprzedaż wzrosła w sierpniu aż o 476% w stosunku do maja br.

Badania są równie optymistyczne - blisko 70% Polaków wciąż chętnie próbuje i kupuje lody. Ankietowani deklarują, że dla nich to nie tylko produkt spożywczy, ale coś więcej – słodka przyjemność, poprawa humoru, powrót do dzieciństwa czy tęsknota za wakacjami. Branża lodowa w ciągu ostatnich lat rozwijała się bardzo dynamicznie, dużo szybciej niż cały segment słodyczy. Każdy nowy sezon przynosił kolejne rekordy sprzedaży. Czerwiec 2019 był najlepszym miesiącem sprzedażowym w ciągu 40 lat obecności firmy Koral na polskim rynku. Wszyscy producenci mocno odczuli skutki pandemii koronawirusa, jakimi było m.in. zamrożenie segmentu HoReCa, a także obostrzenia, które sprawiły, że z początkiem sezonu lodowego nie można było swobodnie cieszyć się smakiem lodów na powietrzu. Branża spekulowała o trwałych zmianach przyzwyczajeń konsumentów, ale jak pokazały ostatnie tygodnie pozytywne prognozy pogodowe i nadejście upałów sprawiły, że Polacy wrócili do swoich ulubionych smaków i rodzajów lodów.

Według danych firmy Koral sprzedaż lodów konfekcjonowanych (impulsowych i familijnych) w pierwszych tygodniach sierpnia w porównaniu do maja br. wzrosła już o 68%. Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie firmy Koral wynika, że prawie 70% Polaków mimo pandemii koronawirusa wciąż ma ochotę na lody. 

- Koral działa w Polsce już przeszło 40 lat i musimy przyznać, że ten sezon jest jednym z trudniejszych w naszej historii, dlatego tak bardzo cieszy fakt, że Polacy mimo pandemii nie zapominają o lodach. My zawsze podkreślamy, że lody to coś więcej niż tylko produkt spożywczy nabywany w czasie codziennych zakupów, a badania pokazały, że podobnie myślą nasi konsumenci. Powoli wszystkie branże wracają do normalności i my również robimy wszystko, aby lodów sprzedawać jak najwięcej. Obserwujemy też, że Polacy w codziennych zakupach chętnie wybierają mniejsze sklepy osiedlowe, w których jesteśmy liderem, a także polskich producentów, aby pomóc im szybciej wrócić do normalności. Dlatego dbamy o to, aby zawsze mogli znaleźć prawdziwie polskie lody w lodówkach swoich lokalnych sklepów. – mówi Piotr Gąsiorowski, Dyrektor Marketingu PPL Koral.

W deklaracjach konsumentów wciąż największym powodzeniem cieszą się lody impulsowe (41%). Sprzedaż lodów Koral pokazała, że mimo początkowych trudności lody impulsowe wróciły do łask - w sierpniu ich sprzedaż wzrosła aż o 56% (porównanie do maja br.). Najbardziej jednak Polacy tęsknili za odmrożeniem segmentu HoReCa - sprzedaż lodów gałkowych w kuwetach w stosunku do maja br. wzrosła w sierpniu bowiem aż o 476%. Branża lodowa jest niezwykle uzależniona od aury pogodowej. Ciepłe, słoneczne dni oraz optymistyczne dla naszej branży, długoterminowe prognozy pogody natychmiast pozytywnie wpływają na zwiększenie konsumpcji lodów wśród konsumentów i co za tym idzie zdecydowanie korzystniejsze i śmiałe zamówienia ze strony naszych kontrahentów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE






BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6221
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
  • Max

    4,99

  • Śr

    3,67

  • Min

    2,98

ProduktySklepyRegiony


Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.