Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Lojalność klienta można kupić, dogadzając mu

Ubezpieczenia, kredyty, karty kredytowe, caschback czy opłacanie rachunków w sklepie - każda nowa usługa finansowa ma mocniej związać klienta z siecią handlową. Lojalny klient to najcenniejszy klient.
Reklama

Jeszcze kilka lat temu zapłacenie w sklepie kartą płatniczą nie było łatwe. A wprowadzenie możliwości opłacania rachunków za gaz czy energię elektryczną w placówkach handlowych było rewolucją w skali kraju. Klienci nie musieli już biegać z rachunkami na pocztę czy do banku, można było uregulować je przy okazji zakupów, w dodatku transakcja była dużo tańsza. Dzisiaj płacenie kartą w sklepie czy możliwość wzięcia na miejscu kredytu na zakup upatrzonego towaru jest czymś zupełnie naturalnym. Brak tego typu usług może sprawić, że klient więcej do tego sklepu nie wróci.

Tak wiele za tak niewiele
W Polsce usługi finansowe w sieciach rozwijają się od 10 lat. Jak szacuje portal Bankier.pl, aż 1/3 kart kredytowych na polskim rynku wydano we współpracy banków z sieciami handlowymi. Jak wynika z danych NBP, do końca I kw. 2008 r. zostało wydanych w Polsce prawie 27,3 mln kart płatniczych. Przez ostatnie cztery lata wartość transakcji dokonywanych z ich wykorzystaniem wzrosła trzykrotnie, osiągając wartość blisko 15 mld zł na kwartał. Karty wydane wspólnie przez bank i sieć pojawiły się na polskim rynku pod koniec lat 90. Pierwsze były: karta wydana przez Makro C&C i Bank BPH oraz przez Lukas Bank i E.Leclerc.

Usługi finansowe w sieciach nie kończą się na kartach - to także kredyty czy możliwość opłacenia rachunku w kasie sklepu. W Polsce liderami tego typu usług są Tesco, Carrefour, Auchan i Real. Rodzime sieci dopiero zaczynają wchodzić na ten rynek - wyjątkiem jest sieć Żabka, oferująca dość zaawansowany zestaw produktów finansowych.

- Obecnie oferujemy klientom pakiet usług "Zielone Okienko", w ramach którego klienci mogą opłacić rachunki za prąd i gaz, doładować telefony komórkowe - mówi Jacek Roszyk, prezes Żabka Polska SA.

Firma udostępniała ostatnio usługę cashback, czyli możliwość wypłaty gotówki w kasie sklepu. A już wkrótce zaskoczy klientów nową usługą. - Rozważamy wprowadzenie do sklepów możliwości wykupienia ubezpieczenia. Jest jednak za wcześnie na konkretne deklaracje - dodaje Jacek Roszyk.

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.