Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Lokalne rynki i ich specyfika. Badania są w stanie wskazać różnice

Mimo postępującej globalizacji, wciąż między poszczególnymi rynkami występują istotne różnice. Przykładowo, średnie wynagrodzenie w Polsce wynosi ponad 5 tys. zł, versus 4 tysiące euro w Niemczech. Tylko ten jeden czynnik powoduje, że zachowania konsumentów i ich koszyk zakupowy w obu krajach bardzo się od siebie różnią - wskazuje Rafał Wachnik, Chief Strategy Officer w Value Media, jednej ze spółek Group One organizującej ranking Best Brands w Polsce.
Reklama

Przyjmijmy, że robimy badania wśród niemieckich konsumentów whiskey chcąc zrozumieć ich preferencje. Wnioski z oczywistych względów będa nieprzekładalne na polski rynek. Brak zrozumienia różnic między konsumentami i przenoszenie gotowych wzorów z rynku na rynek był zresztą przyczyną wielu porażek biznesowych. Przykłady?

W Japonii skojarzenie z niskimi cenami produktów spożywczych jest nierozerwalnie związane z ich niską jakością. Poza tym Japończycy niemal wszystko kupują online. To prawdopodobnie dwie główne przyczyny dlaczego Walmart wiodąca sieć handlowa w USA nie odniosła sukcesu w tym kraju. Home Depot, amerykański gigant kategorii DIY wchodząc na rynek chiński umieścił swoje sklepy na przedmieściach. Ma to sens w Stanach ponieważ na przedmieścia przeprowadzają się osoby na tyle majętne by kupić własny dom (czyli kluczowi klienci sklepu). Ale nie w Chinach. Tu osoby majętne przeprowadzają się do centrów miast i nie mieszkają w domach tylko w nowych apartamentach. Być może to była przyczyna dla której Home Depot wycofał się z Chin.

Badania z innych rynków są bardzo pomocne np. w zrozumieniu globalnego wizerunku marek w poszczególnych regionach świata, jednak nie należy na nich opierać wnioskowania i decyzji biznesowych we własnym kraju.

Kluczowym trendem, które wyłaniają się z badań konsumenckich jest zrównoważony rozwój (sustainability). Według raportu Accenture “Świadomy Konsument” , ponad 70% respondentów kupuje produkty tylko, gdy są im potrzebne, a 44% osób, które zrezygnowały z planowanego zakupu, zrobiło to, by ograniczyć niepotrzebną konsumpcję. Jednocześnie 65% respondentów zwraca uwagę przy wyborze produktu na uczciwość i autentyczność działań marki przynajmniej w takim samym stopniu co na cenę. Z badań wiemy też, że im młodszy konsument, tym “zrównoważony rozwój” jest bardziej istotnym elementem w procesie zakupu.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.